Prąd, gaz, internet, kablówka czy składka ubezpieczenia – w gąszczu faktur, łatwo coś przeoczyć. Dla wszystkich, którzy korzystają z bankowości internetowej lub mobilnej i rozliczają swoje usługi za pomocą cyfrowych faktur, VeloBank wprowadził ułatwiającą życie funkcjonalność Moje rachunki wraz z BillTech Group, partnerem technologicznym usługi. Klienci, którzy ją aktywują, będą mieli wgląd w faktury pochodzące od różnych dostawców oraz szybką możliwość przejścia do ich opłacenia pojedynczo lub zbiorczo. To o tyle istotne, że jak wynika z badania Blue Media ponad połowa osób ma problem z płaceniem rachunków na czas.
Niemal każdy z nas boryka się z koniecznością pilnowania terminowych płatności za najpopularniejsze, codzienne usługi, jak dostawy energii, Internetu, abonamentu telefonicznego czy telewizyjnego. Zgodnie z badaniem Blue Media z 2022 roku tylko 45% osób przyznaje, że nie zdarza się im zapominać o płatnościach. Powody opóźnień wcale nie muszą być finansowe. Aż 81% płacących rachunki po terminie po prostu o nich zapomina, a 8% wskazuje, że miał inne ważniejsze rzeczy na głowie[1]. Już teraz, by oszczędzić czas i uporządkować domowe rozliczenia, wystarczy skorzystać z nowej funkcjonalności uruchomionej w bankowości internetowej i mobilnej VeloBanku.
Jak to działa? Po aktywacji usługi Moje rachunki, której partnerem technologicznym jest BillTech Group, klient wybiera dostawców, których faktury chce zaimportować do aplikacji bankowej. Do dyspozycji użytkowników jest prawie 1,5 tys. partnerów, których rachunki można opłacać dzięki nowej usłudze VeloBanku. Przechowuje ona dokumenty, grupując je w trzech kategoriach: bieżące, przyszłe (z terminem zapłaty powyżej 30 dni) oraz opłacone. BillTech Group w ramach usługi dostarcza dane od poszczególnych dostawców, ale żeby to było możliwe klient musi mieć aktywowane elektroniczne faktury. Dodatkowo w procesie dodawania dostawców, należy podać swoje dane do logowania w ich serwisach. Po tym procesie, szczegóły z faktur automatycznie kopiują się do szablonu płatności, którą możemy zrealizować w dowolnym momencie w cyfrowych kanałach VeloBanku. Dokumenty od wybranych przez klienta dostawców będą pojawiać się automatycznie. Dzięki temu oszczędza się czas, bo zamiast logować się w wielu miejscach lub sprawdzać e-maile, wystarczy zalogować się do bankowości i zweryfikować wystawione faktury.
– W Polsce, gdzie znaczna część domowego budżetu przeznaczana jest na rachunki, nasza współpraca z VeloBankiem w zakresie wdrożenia rozwiązania Moje rachunki jest bezpośrednią odpowiedzią na potrzebę łatwiejszego zarządzania finansami. W BillTech dążymy do uproszczenia procesu płatności i zwiększenia jego bezpieczeństwa – eliminujemy ryzyko pomyłek i zapomnienia o terminach, które mogą prowadzić do niepotrzebnego stresu i kosztów. Współpraca z VeloBankiem to ważny krok w dalszym rozwoju standardu EBPP (Electronic Bill Payment & Presentment), który zmienia oblicze bankowości, eliminując tradycyjne rachunki papierowe i PDF narażone na ataki phishingowe. To nasza wizja przyszłości, w której każdy rachunek jest bezpiecznie zarządzany, dając klientom nie tylko oszczędność czasu, ale i pewność, że ich finanse są w dobrych rękach – podkreśla Jędrzej Małolepszy, Członek Zarządu w BillTech Group.
Usługa Moje rachunki obejmuje płatności w PLN i jest bardzo intuicyjna. Pozwala na zachowanie kontroli nad wydatkami, przypomina o zbliżających się terminach oraz umożliwia błyskawiczną zapłatę kilku faktur poprzez dodanie ich do koszyka płatności.
– Troska o wygodę i czas naszych klientów wpisane są w DNA marki. W Świecie Bardziej Velo nawet zajmujące czas i raczej mało lubiane płatności za rachunki są wyjątkowo proste i szybkie. Elektroniczne faktury importowane do usługi Moje rachunki w bankowości VeloBanku to rozwiązanie, które pozwala na pełną kontrolę nad wydatkami i oszczędność czasu, jaki każdego miesiąca poświęcamy na rozliczanie domowych finansów. W ankiecie ilościowej przeprowadzonej przez Minds&Roses dla Mastercard i BillTech[2] aż 77% osób docenia usługę taką jak Moje rachunki z dwóch głównych powodów – nie muszą pamiętać o terminach rachunków oraz oszczędzają cenny czas. Ponadto, dla trzech na czterech osób to sposób na lepsze zarządzanie wydatkami – podkreśla Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.
Więcej informacji o wygodnych rozwiązaniach usprawniających codzienne bankowanie znajduje się na stronie: https://www.velobank.pl/.
[1] https://autopay.pl/storage/raporty/finanse_polakow_w_czasach_postpandemicznych_2022.pdf
[2] Ankieta zrealizowana na panelu internetowym. Próba N=1000 na osobach w wieku 18-60 lat, które opłacają minimum dwa rachunki miesięcznie (kwoty dobrane ze względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania). Data przeprowadzenia badania: styczeń-marzec 2023