Firma Oracle poinformowała o wprowadzeniu na rynek platformy Oracle Banking Platform ― kompleksowego pakietu aplikacji biznesowych dla banków prowadzących działalność w skali globalnej.
Platforma Oracle Banking Platform ma pomóc bankom w strategicznym reagowaniu na współczesne wyzwania biznesowe oraz w stopniowym przekształcaniu ich modeli i procesów biznesowych. Jednocześnie ma stymulować wzrost produktywności zarówno jednostek odpowiedzialnych za obsługę klienta, jak i za funkcjonowanie zaplecza, zapewniając przy tym obniżenie kosztów operacyjnych.
Rozwiązanie wspomaga banki w rozwoju ich działalności biznesowej poprzez wprowadzanie nowych strategii dystrybucji, w tym dystrybucji produktów pod różnymi markami (multi‑brand labeling) oraz udostępniania ich innym instytucjom w celu wprowadzania na rynek pod własną marką (white labeling). Pozwala to wkraczać na nowe rynki, a procesy opracowywania i oferowania produktów obsługują strategie wieloproduktowe i pakietowe w celu uzyskania korzystniejszego wskaźnika liczby klientów do liczby sprzedanych im produktów.
Platforma Oracle Banking Platform jest oparta na architekturze usługowej (service-oriented architecture ― SOA), pomagając bankom wdrażać kluczowe usługi ułatwiając koncentrację na klientach, wzbogacając możliwości obsługi różnych kanałów sprzedaży, stymulując usprawnianie procesów oraz umożliwiając ich integrację z istniejącymi w danym środowisku aplikacjami i technologiami.
Obecna wersja platformy Oracle Banking Platform oferuje podstawowe możliwości obsługi depozytów i kredytów bankowych, a także funkcje tworzenia i oferowania produktów dla przedsiębiorstw oraz windykacji należności na potrzeby bankowości osobistej. Firma Oracle planuje wdrażać kolejne funkcje platformy, które będą udostępniane w jej kolejnych wersjach.
Platforma Oracle Banking Platform stanowi dopełnienie oferowanego przez firmę Oracle podstawowego produktu dla sektora bankowego pod nazwą FLEXCUBE. Tak uzupełniony produkt będzie sprzedawany na całym świecie bankom poszukującym w pełni zintegrowanego rozwiązania dla bankowości, zaspokajającego zapotrzebowanie na obsługę uniwersalnych, komercyjnych i międzynarodowych operacji bankowych.
„Wiele banków boryka się dziś ze złożonymi, przestarzałymi platformami bankowymi i zaczyna odczuwać konieczność uwzględnienia w swoich strategiach modernizacji stosowanych technologii i użytkowanej platformy. Jednak modernizacja to proces czasochłonny, wymagający znacznych środków finansowych i starannego nadzoru” ― powiedział Frank D. Brienzi, wiceprezes i dyrektor działu usług finansowych firmy Oracle. „Oracle Banking Platform oferuje kompleksowy pakiet aplikacji, którym można bez większych problemów zastąpić systemy podstawowe funkcjonujące w dużych bankach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów wdrażania tej przełomowej nowej platformy dla sektora bankowego w Narodowym Banku Australii oraz z przebiegu naszej współpracy strategicznej z tą instytucją. Platforma Oracle Banking Platform działa już w środowisku produkcyjnym banku internetowego (UBank) należącego do Narodowego Banku Australii. Poczyniliśmy także znaczne postępy w planowaniu ewolucji systemów IT w działach tej instytucji zajmujących się podstawową bankowością detaliczną i bankowością komercyjną”.