Oracle Polska i Fujitsu Technology Solutions Polska informują, że w firmie CenterNet S.A. budowana jest inteligentna sieć telekomunikacyjna wraz z wdrożeniem systemu informatycznego do jej kompleksowego zarządzania. Wdrożenie prowadzą konsultanci Fujitsu Technology Solutions, którzy w ramach kontraktu dostarczą także usługi serwisowe przez dwa lata po zakończeniu projektu.
Głównym elementem oprogramowania budowanego systemu jest pakiet Oracle Communications Prepaid Charging, jeden z produktów z grupy Oracle Communications Network Charging & Control. Oracle dostarczy także licencje bazy danych Oracle Database oraz sprzęt komputerowy w postaci czterech serwerów klasy SPARC T3-1.
Projekt rozpoczął się już w lutym 2011 roku, od złożenia oferty, zaś jego zakończenie planowane jest w listopadzie b.r. Kluczowe funkcje budowanego systemu, to:
· kompleksowa kontrola sieci i naliczanie opłat w czasie rzeczywistym dla różnych usług – w tym połączeń głosowych, SMS, czy sesji pakietowych;
· przygotowanie dla uruchomienia usług konwergentnych na wspólnej platformie, przy wykorzystaniu różnych technologii sieciowych (GSM/UMTS/IP/LTE/Cable);
· wspólna platforma dla usług przedpłaconych (pre-paid) i abonamentowych (postpaid), umożliwiająca integrację z istniejącymi węzłami SCP i systemem billingowym;
· wsparcie dla sieci IMS z wykorzystaniem protokołu SIP i z takimi funkcjami, jak ENUM, czy wirtualna sieć prywatna (VPN), które mogą być dodawane sukcesywnie;
· zaawansowane zarządzanie systemem doładowań (elektronicznych i kart zdrapek);
· wsparcie dla modelu operatorów wirtualnych MVNO/MVNE;
· możliwość samokonfiguracji platformy dla nowo tworzonych subskrypcji/kont, bez ingerencji systemów zewnętrznych (self provisioning);
· możliwość wspierania usług w modelu Telco 2.0.
"Obecnie realizowana strategia CenterNet przewiduje dostarczanie usług hurtowych i detalicznych przy ścisłej współpracy innych spółek telekomunikacyjnych. W związku z tym, dla CenterNet ogromną zaletą systemu opartego na produktach Oracle i tworzonego przez ekspertów Fujitsu jest to, że stanowi on wspólną platformę dla różnych usług i we wszystkich technologiach sieciowych" – komentuje Grzegorz Tomczyk, Wiceprezes CenterNet S.A. "Dodatkowo wykorzystanie w systemie standardowych interfejsów przyniesie nam znaczące oszczędności przy instalacji dodatkowych modułów w przyszłości, dzięki temu, że nie występuje konieczność kosztownej integracji i dostosowywania interfejsów do obecnie działającej sieci CenterNet. Korzystną cechą systemu jest także jego modularna architektura, umożliwiająca proste i szybkie zmiany funkcjonalności w miarę rozrastania się sieci lub modyfikacje architektury zgodnie z rozwojem sytuacji na rynku".
"Przedstawiliśmy firmie CenterNet ofertę, która była zarówno optymalna kosztowo, jak i spełniająca wszystkie wymagania klienta" – powiedział Dariusz Kwieciński, Dyrektor Działu Usług Fujitsu Technology Solutions. "Ważnym elementem oferty była także możliwość finansowania projektu dzięki specjalnym programom finansowym udostępnianym przez Oracle oraz Fujitsu. Należy podkreślić wyjątkowo krótki termin wdrożenia rozwiązania, który jest możliwy dzięki doskonałej współpracy konsultantów Fujitsu Technology Solutions z ekspertami działu Oracle Communication".
"CenterNet skutecznie wykorzystał model partnerskiej współpracy pomiędzy Oracle jako dostawcą globalnej technologii a firmą Fujitsu Technology Solutions, dostosowującą tę technologię do lokalnych potrzeb klienta" – powiedział Tomasz Tomaszewski z Oracle Communications. "Dla powodzenia projektu walnie przyczyniły się też unikalne cechy produktu Oracle, np. fakt, że kluczowe dla użytkownika funkcjonalności są dostępne "out of the box" i nie wymagają dodatkowego dostosowania, co znacznie zwiększa szybkość wdrożenia całego rozwiązania".
O firmie CenterNet
CenterNet S.A. jest polskim infrastrukturalnym operatorem sieci komórkowej. W 2007 firma zwyciężyła w przetargu na rezerwację częstotliwości 1800MHz, umożliwiającej budowę ogólnokrajowej sieci komórkowej. W 2009 roku CenterNet uruchomił sieć wRodzinie, która dostarcza obecnie usługi prepaid ponad 140 tysiącom klientów. Firma należy do funduszu Midas notowanego na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Przy współpracy z firmą Mobyland CenterNet uruchomił w 2010 roku pierwszą na świecie komercyjną sieć telekomunikacyjną w technologii LTE w zharmonizowanym paśmie 1800MHz (pasmo 3 wg standardu 3GPP).
O firmie Fujitsu Technology Solutions
Fujitsu Technology Solutions jest wiodącym europejskim dostawcą infrastruktur informatycznych, obecnym na wszystkich najważniejszych rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz w Indiach. W oparciu o koncepcję dynamicznych infrastruktur oferuje pełną gamę produktów, rozwiązań oraz usług informatycznych, od systemów klienckich po rozwiązania dla centrów przetwarzania danych, infrastrukturę zarządzaną oraz udostępnianą w formie usługi. Fujitsu Technology Solutions wchodzi w skład globalnej Grupy Fujitsu. W Polsce firma posiada przedstawicielstwa w Warszawie oraz w Łodzi.
O rozwiązaniu Oracle Communications
Oracle jest liderem w zakresie rozwiązań telekomunikacyjnych. Z aplikacji Oracle korzysta dwadzieścia największych firm telekomunikacyjnych świata. Oprogramowanie Oracle Communications łączy branżowe rozwiązania wspomagające działalność i eksploatację z funkcjonalnością najlepszych w branży aplikacji dziedzinowych, narzędzi do analizy danych biznesowych oraz oprogramowania warstwy pośredniej i technologii baz danych. Więcej informacji można znaleźć pod adresem http://www.oracle.com/Communications.
O Korporacji Oracle
Oracle jest największym na świecie dostawcą kompletnego, otwartego i zintegrowanego oprogramowania biznesowego oraz zestawów sprzętowych. Więcej informacji na stronie www.oracle.com. Oracle i Java są zarejestrowanymi znakami towarowymi korporacji Oracle i/lub jej filii. Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.