angelo Hotel Katowice po raz drugi zaprosił do Katowic organizatorów wydarzeń, aby na własne oczy zobaczyli, jaki potencjał eventowy drzemie w Górnym Śląsku. „Discover Silesia” odbył się w dniach 2-4 marca i wzięło w nim udział 90 meeting plannerów z agencji eventowych i międzynarodowych korporacji. To już drugi event przygotowany przez angelo Katowice wspólnie z Urzędem Miasta, Convention Bureau i partnerami biznesowymi. Jego główną ideą było pokazanie zalet Górnego Śląska jako doskonałej destynacji turystyki biznesowej i konferencyjnej. Jak przyznaje Marcin Stańczyk, Kierownik Referatu Promocji UM Katowice: „Partnerska współpraca z hotelem angelo w budowaniu atrakcyjności Katowic jako znaczącego ośrodka przemysłu spotkań od kilku lat przebiega wzorowo. Kolejny już wspólny projekt bez wątpienia pozwoli zmienić opinię o Katowicach wielu osób zajmujących się organizacją wydarzeń.”
Discover Silesia był jednak eventem podwójnie trudnym do przygotowania. Po pierwsze jego celem było przełamanie stereotypów dotyczących Górnego Śląska i jego atrakcyjności turystyczno-eventowej. Po drugie zaproszeni goście, którzy na co dzień zajmują się organizacją imprez, oceniają wydarzenia przez pryzmat własnej pracy zawodowej. W opinii uczestników eventu angelo Hotel Katowice zdał ten egzamin na 5+.
Odkrywanie Śląska krok po kroku
Uczestnicy eventu „Discover Silesia” byli zaskakiwani od samego początku, czyli piątkowego popołudnia. Po spotkaniu w strefie VIP na Dworcu Warszawa Centralna udali się do specjalnego wagonu kinowego PKP Intercity, wyposażonego w dwa duże ekrany LCD. Spółka kolejowa, będąca partnerem wydarzenia, przygotowała dla uczestników eventu pakiet gadżetów, a andel’s Hotel Łódź – lunchboxy. Dzięki temu 3,5-godzinna podróż do Katowic minęła błyskawicznie.
Kolejne niespodzianki czekały już na katowickim dworcu. Górnicza orkiestra dęta, czerwony dywan oraz welcome drink to był dopiero początek, który zgromadził dużą grupę gapiów. Łukasz Chmura, Resident Manager angelo Hotel Katowice, towarzyszył gościom w drodze do hotelu, gdzie zostali przywitani przez General Managera angelo Hotel Katowice Tomasza Piórkowskiego. Na kolejną atrakcję nie trzeba było długo czekać. Po zakwaterowaniu w komfortowych i designerskich pokojach angelo Hotel Katowice, wszyscy udali się na kolację pod hasłem „Śląskie od kuchni”. Odbyła się ona na terenie Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie – zielonych płuc Górnego Śląska. Spacer do Restauracji Łania okazał się również niestandardowy. Przy Planetarium Śląskim goście otrzymali pochodnie, które oświetliły im drogę przez jeden z największych parków miejskich w Europie.
W restauracji powitali ich prowadzący – Aneta Legierska oraz Remigiusz Rączka z TV Silesia. Event miał na celu pokazanie śląskiej kultury, więc animowali oni wieczór … po śląsku. Nie zabrakło również innych regionalnych akcentów – tradycyjnej kolacji: żuru i rolady śląskiej z modrą kapustą i kluskami śląskimi oraz konkursów, w tym na przygotowanie śląskiej kopy symbolizującej … żubra. Zabawy w czasie tych integracyjnych warsztatów kulinarnych było co nie miara. Ci, którzy nie mieli dość po powrocie do angelo Hotel Katowice bawili się jeszcze na after party w Jazz Barze.
Kolejny dzień eventu rozpoczął się od konferencji, podczas której uczestnicy mieli okazję poznać najświeższe plany modernizacyjne i promocyjne Urzędu Miasta Katowice, zaprezentowane przez Marcina Stańczyka z wydziału promocji. Ofertę eventowo-konferencyjną angelo Hotel Katowice przedstawił przez General Managera Tomasza Piórkowskiego, a świat Vienna International Hotels & Resorts przybliżyła Katarzyna Niezgoda z polskiego oddziału firmy. Później meeting plannerzy otrzymali niestandardowe zadanie – mieli wcielić się w agentów specjalnych obcych wywiadów, którzy muszą poznać tajne plany władz miejskich. Gra miejska „Kryptonim KATO” dała możliwość poznania Katowic w nieszablonowy sposób, dotarcia do ciekawych miejsc i poruszenia wyobraźni podczas rozwiązywania licznych zadań, przygotowanych przez Silesia Events.
Jednakże gra miejska to był dopiero początek sobotnich atrakcji. Popołudniu angelo Hotel Katowice zaproponował wycieczkę do zabytkowej kopalni węgla kamiennego GUIDO, gdzie można było poczuć klimat prawdziwej kopalni, dotknąć węgla, usłyszeć i zobaczyć potężne górnicze kombajny w ruchu oraz poznać eventową ofertę kopalni, m.in. możliwość zorganizowania poczęstunku czy gry w turbogolfa na poziomie – 320 m. Po dniu pełnym wrażeń wszyscy meeting plannerzy bawili się w rytmie hitów lat 70-tych i 80-tych w hotelowym Jazz Barze do wczesnych godzin porannych.
„Chcieliśmy pokazać Katowice w atrakcyjny, ale równocześnie nieszablonowy sposób. Chcieliśmy zaskakiwać, ale równocześnie pokazać śląską tradycję. Opinie naszych klientów po evencie potwierdzają, że osiągnęliśmy sukces. Będzie on kompletny, jeżeli przyczyni się do organizacji kolejnych wydarzeń w Katowicach." – mówi Tomasz Piórkowski. Dominika Beliniak z Allegro Agency zapewnia: „Z pewnością będziemy rekomendować zarówno region, jak i angelo Hotel Katowice naszym klientom.” Również opinie o samym evencie są bardzo przychylne. Dawid Bobrowski z Weco Travel chwalił angelo Katowice za „pomysł na event”: „Promocja hotelu poprzez organizację modelowego eventu, w którym organizatorzy są uczestnikami, jest fantastyczny.” Anna Skura również z Weco Travel dodaje: „Dzięki temu inaczej spojrzeliśmy na Katowice. Teraz wiemy, jakie możliwości eventowe kryje w sobie to miasto, jak również hotel angelo. I co najważniejsze – wiemy to z własnej praktyki, a nie prezentacji multimedialnych.”
Patronem medialnym wydarzenia był miesięcznik Press.