Arkusz zadowolenia klienta to jedna z dwóch nowości, jakie wprowadzają twórcy serwisu. Nowy wygląda zyska także newsletter Zielonej Linii.
Jak to działa?
Wystarczy wejść na stronę główną Zielonej Linii i kliknąć w banner „Oceń nas”, wyświetlający się w ruchomym pasku u góry strony. Można też wejść bezpośrednio na stronę z ankietą, wpisując w pasek przeglądarki adres: www.zielonalinia.gov.pl/ankieta. Na stronie znajdują się trzy główne rubryki, w których oddzielnie można ocenić użyteczność portalu, kontakt telefoniczny oraz e-mailowy. W zależności od liczby przyznanych punktów może wyświetlić się dodatkowe pole, w którym użytkownik wpisuje swoje uwagi dotyczące danej formy kontaktu. Na podstawie ocen tworzone są wykresy satysfakcji. Po dokonaniu oceny można uzupełnić rubrykę z danymi o oceniającym. Ciekawym jest fakt, iż nawet jeśli nie wypełnimy tych rubryk lub nie podpiszemy się, nasza ocena i tak będzie widoczna. – Dla nas ważne są przede wszystkim opinie naszych klientów – twierdzi Roman Cieciuch – twórca tej ankiety. – To na ich podstawie staramy się tworzyć serwis i podnosić jakość usług infolinii, biorąc pod uwagę właśnie komentarze od naszych użytkowników – dodaje.
Ankietę każdy użytkownik może wypełnić tylko raz dziennie. Jeśli zdecydujemy, że chcielibyśmy jeszcze coś dopisać, musimy zaczekać 24 godziny. – Obecnie testujemy nasz formularz oceny. Jeśli pojawią się jakieś uwagi od użytkowników, oczywiście odniesiemy się do nich i odpowiednio zmodyfikujemy system, gdyby zaszła taka potrzeba – dodaje specjalista ds. obsługi klienta z grupy portalowej Zielonej Linii.
Nowy wygląd newslettera
Wielu użytkowników portalu korzysta także z usługi newslettera. To stało się przyczynkiem do kolejnych, nie tylko wizerunkowych, zmian w funkcjonowaniu newslettera.
Dzięki zmianom nowy newesletter Zielonej Linii jest poprawnie wyświetlany we wszystkich typach przeglądarek i w klientach pocztowych. Gdyby jednak pojawiły się jakiekolwiek problemy z jego otwarciem, jest też przewidziana dodatkowa funkcja: „zobacz w przeglądarce”. Nowością są też zdjęcia wyświetlane przy artykułach (wcześniej były same nagłówki). Dzięki zmianom newsletter stał się bardziej przejrzysty. Pojawiły się też odniesienia do większej liczby kont Zielonej Linii w serwisach społecznościowych, także do konta Google+, które, mimo że istnieje od niedawna, działa już pełną parą.
Wspomniane zmiany to kolejny krok w stronę modernizacji serwisu i udoskonalenia jakości obsługi Zielonej Linii.
Joanna Niemyjska (Zielona Linia)