Wyniki dotyczą większości kobiet, bo te mamy mogą być: siostrą, żoną, koleżanką, córką… Prezentujemy uniwersalne podpowiedzi, jaki prezent wybrać dla kobiety, a wyniki badania zaskakują. Wbrew obiegowej opinii, polskie matki nie marzą o praktycznych podarunkach, ale o niespodziankach, które są tylko dla nich i nie mają związku z domem oraz codziennymi obowiązkami.
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości i pomóc w rozstrzygnięciu dylematów, podajemy listę prezentów, które matki wskazywały jako najbardziej pożądane:
- wycieczka we dwoje w wybrane miejsce ( 24%),
- kolacja we dwoje (10%),
- zabiegi kosmetyczne (9%),
- kwiaty (7,4%),
- ubrania/bielizna (7%),
- książki, zegarek/biżuteria (6,3),
- perfumy i kosmetyki (6%),
- laptop, telefon, lub inny sprzęt elektroniczny (5%),
- samochód (4%).
Wiemy, jakich prezentów mamy nie chcą otrzymywać. Uwaga te prezenty na pewno będą pomyłką: sprzęty domowe (np. żelazko, odkurzacz, garnki) i artykuły spożywcze – aż 33% matek wskazało je jako najgorszą grupę prezentów. Wybierając żonie lub partnerce podarunek należy unikać praktycznych prezentów do domu, szczególnie jeśli to ma być sugestia dla żony, aby częściej prasowała koszule.
Drugą grupą najmniej pożądanych prezentów są artykuły higieniczne: 15,5% wskazań ankietowanych, co oczywiście nie może dziwić. Zaskakujące jest to, że często wymieniane w śród najmniej lubianych przedmiotów są wazony i bibeloty: 14, 5 %. Może to dziwić, ponieważ są to dość popularne upominki, a jak się okazuje, kobiety nie chcą ich otrzymywać.
Kolejna kategoria najgorszych pomysłów to sprzęt erotyczny: aż 13 % kobiet wskazało, że nie chciałoby ich otrzymać. Dla wielu osób wręczanie wibratorów jest oznaką poczucia humoru i pomysłowości, niespodzianka z erotycznym sprzętem może być chybiona. Warto pamiętać o tym, wysilając się na zakup oryginalnego i zabawnego prezentu.
Mając takie informacje, na pewno uda się wybrać najwspanialszy prezent dla ukochanej osoby.
Badanie zostało przygotowane we współpracy serwisu Mamo Pracuj i Streetcom Polska – agencji marketingowej i firmy badawczej. Streetcom przeprowadził w dniach 15 – 22 października 2012 roku ogólnopolskie badanie metodą CAWI na grupie 3269 kobiet.