Bar mieści się na miejskiej starówce przy Rynku 20. Uroczyste otwarcie odbyło się w poniedziałkowe popołudnie i przyszło na nie tak wielu mieszkańców Gniezna, że obsługa ledwie nadążała z serwisem.
– Pierwszego wieczoru wydaliśmy w Gnieźnie 120 rolek sushi. To bardzo cieszy i dobrze rokuje. Kucharze i kelnerzy przeszli wcześniej cykl bardzo intensywnych szkoleń i są gotowi na takie wyzwania i oblężenie. – mówi Magdalena Matejczuk, menager sieci KOKU Sushi i dodaje: – Czekamy na odzew i opinie mieszkańców miasta na temat naszego lokalu i dań.
Niektórzy z nich mieli już okazję wcześniej ich popróbować, ponieważ przez ostatnie trzy tygodnie mogli za darmo częstować się potrawami robionymi na próbę, w ramach szkoleń kulinarnych, prowadzonych przed otwarciem lokalu. Również odzew na facebooku świadczy o tym, że kuchnia japońska przypadła im do gustu i pozwala mieć nadzieję, że KOKU Sushi wpisze się na dobre w gastronomiczny krajobraz Gniezna.
– Z punktu widzenia naszej sieci, rynek mniejszych miejscowości, liczących poniżej 100 tys. mieszkańców, jest bardzo perspektywiczny – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka marki KOKU Sushi. – Często jesteśmy pierwszym tego rodzaju lokalem uruchamianym w mieście i widzimy, że jest społeczne zapotrzebowanie na sushi, a otwarcie restauracji bywa dużym lokalnym wydarzeniem. Działa też efekt nowości, zaciekawienia, fakt, że sushi jest modne i zdrowe, a ceny zestawów umiarkowane.
KOKU Sushi jest największą, franczyzową siecią sushi barów w Polsce. Gniezno to 18 miasto na mapie kraju, w którym otwiera swój lokal. W menu restauracji poza dużym wyborem sushi i sashimi, są też inne sztandarowe potrawy KOKU Sushi, takie jak pierożki gyoza z kaczką, spring rollsy, sandwiche gua bao, sałatki oraz desery, z których największą popularnością cieszy się sernik z lodami mango. Sieć serwuje też oryginale japońskie alkohole: sake, wino i piwo. W lokalu można też organizować imprezy rodzinne i firmowe.