„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele Audi wyróżniają się nową wersją pierścieni oraz elementami identyfikacyjnymi. Jaka historia kryje się za tą zmianą?
Kierowcy Audi doceniają nowoczesny design i dbałość o szczegóły – również te najbardziej delikatne, które sprawiają, że mamy do czynienia z prawdziwą marką premium. Przykładem tego są nowe pierścienie Audi, które pojawiają się we wszystkich ostatnich premierowych modelach marki. André Georgi, projektant Audi, który nadzorował przeprojektowanie pierścieni, mówi: „Silne marki zdobywają klientów przede wszystkim dzięki treści swoich produktów i dyskretnym elementom identyfikacyjnym. W Audi zawsze tak było, a teraz czynimy to jeszcze bardziej spójnym. Naszą filozofią jest to, że każdy szczegół musi przekazywać znaczenie lub służyć jakiemuś celowi”.
Pierścienie są identyfikacją marki, których nie można przeoczyć zarówno z przodu, jak i z tyłu. Uaktualnienie sprawia, że są one bardziej subtelne i bardziej sprawiają wrażenie 2D niż 3D. Jak wyjaśnia Georgi: „Dzięki temu nasze pierścienie są znacznie bardziej nowoczesne i jeszcze bardziej graficzne, chociaż ich geometria jest prawie identyczna z poprzednimi”.
Nie jest to jednak odpowiedź na krótkotrwałe trendy. Dwuwymiarowe pierścienie pojawiły się w Audi w 2016 roku jako konsekwencja cyfryzacji. Frederik Kalisch, strateg marki Audi, wyjaśnia: „Zawsze chcemy przedstawiać pierścienie w sposób, który pasuje do danego medium. Trójwymiarowość na dwuwymiarowych wyświetlaczach nie spełniłaby naszych wymagań technicznych i estetycznych. Dlatego nie zdecydowaliśmy się na trójwymiarowy wygląd pierścieni w świecie cyfrowym. Aby zapewnić spójną obecność marki we wszystkich punktach kontaktu z klientem, skoordynowaliśmy działania z zespołem projektowym, aby rozpocząć proces przeprojektowywania pierścieni na naszych pojazdach”.
Jedną z zalet logo marki jest to, że wygląda świetnie w dwóch wymiarach. Projektanci poświęcili się więc przeniesieniu identyfikacji wizualnej ze świata cyfrowego na pojazdy Audi. Chodzi o to, by w przyszłości cztery pierścienie wszędzie wyglądały tak samo: w czasopiśmie, na smartfonie, na billboardzie czy na samochodzie.
Cechy charakterystyczne nowych pierścieni Audi 2D są następujące: Pierścienie są pozbawione chromu i mają czarno-biały wygląd. Uderzające białe elementy są osadzone w czarnym szklanym korpusie, co zapewnia jeszcze większy blask. Cienka czarna obwódka wokół pierścieni zapewnia spójny, wysokiej jakości wygląd, niezależnie od koloru lakieru samochodu lub osłony chłodnicy. Klienci mogą nadal wybierać nowe pierścienie Audi w kolorze czarnym. Ten wariant zastępuje biel ciemnoszarym kolorem, który wygląda jak czarny o wysokim połysku.
Oprócz nowej wersji czterech pierścieni, identyfikacja pojazdu Audi została ujednolicona we wszystkich modelach. Oznaczenie modelu, wersji i technologii można teraz znaleźć na słupku B, który ma identyczny wygląd we wszystkich pojazdach: zawsze dwie części w kolorze czarnym o wysokim połysku. Co więcej, identyfikator modelu na słupku B jest zawsze w polu widzenia pasażerów podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. Georgi wyjaśnia: „Napis na słupku B został celowo wygrawerowany ton w ton. Podstawowy ton jest znacznie bardziej powściągliwy bez uszczerbku dla wyrazistości i jakości. Nie chodzi tylko o to, że identyfikacja pojazdu stała się bardziej premium; ujednoliciliśmy również czcionki w pojeździe i na nim. W przyszłości nasze modele będą korzystać wyłącznie z unikatowej czcionki Audi. Identyfikacja i projekt pojazdu działają teraz jako całość, która jest zgodna z nowym pozycjonowaniem marki Audi”.