Amadeus, światowy dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla globalnej branży turystycznej, poinformował o zawarciu kolejnych umów z liniami lotniczymi na rozwiązania do zarządzania usługami dodatkowymi. Szesnaście linii podpisało umowy na rozwiązanie Amadeus Airline Ancillary Services, z których dziewięć wdroży system zarówno dla kanałów online, jak i w biurach podróży. Dwóch spośród z tych przewoźników – Cimber i Corsairfly – jest w trakcie wprowadzania rozwiązania, sprzedając usługi dodatkowe na swoich stronach internetowych oraz w biurach podróży w Danii, Francji, Norwegii i Szwecji. Do końca 2011 roku Amadeus chce umożliwić biurom podróży w 15 krajach sprzedaż usług dodatkowych w imieniu linii lotniczych.
– Amadeus Ancillary Services dostarcza agentom biur podróży konkurencyjną ofertę porównywalną do tej, jaką linie lotnicze mają na swojej stronie internetowej. Eliminuje to potrzebę różnicowania kanałów, co z pewnością zwiększy popularność naszych usług turystycznych. Cieszymy się z możliwości użytkowania tego rozwiązania, ponieważ przynosi ono oczywiste korzyści wszystkim zaangażowanym stronom – powiedział Carsten Jensen, Director Business System & Industry Relations w Cimber Sterling.
– Firma Amadeus z zaangażowaniem pomaga liniom lotniczym w zakresie adaptacji i rozwoju ich strategii usług dodatkowych w taki sposób, aby mogły skupić się na zapewnieniu sobie zysków, a nie tylko utrzymaniu rentowności – powiedziała Julia Sattel, Amadeus VP Airline IT. – Podczas gdy sprzedaż usług dodatkowych może stać się standardem, same procesy nimi nie są, dlatego niestandardowe działania mogą być kosztowne. Stąd naszym celem jest zapewnienie w pełni zintegrowanych i zautomatyzowanych rozwiązań end-to-end, które usprawniają wszystkie operacje linii lotniczych. Korzyści są tu oczywiste.
Amadeus opracował unikalny, interaktywny katalog, który wyraźnie przedstawia zakres usług dodatkowych linii lotniczych, umożliwiający biurom podróży wgląd, rezerwację oraz szybką i efektywną sprzedaż usług dodatkowych metodą up-selling. Katalog został wprowadzony w wersji dostępnej również dla biur podróży, które preferują korzystanie ze starszych interfejsów GDS, aby mogły również sprzedawać usługi dodatkowe w imieniu linii lotniczych.
Linie lotnicze mogą wzmacniać lojalność z najważniejszymi klientami oraz maksymalizować wartość programów lojalnościowych poprzez ustalanie cen usług à la carte według statusu Frequent Flyer. Linie lotnicze korzystające z Altéa Customer Management Solution (CMS) mogą teraz automatycznie anulować usługi, które nie mają przedziału czasowego do zrealizowania i pozwalają, by były one dostępne do rezerwacji przez innych pasażerów. To pomaga liniom lotniczym zwiększać swoje dochody.
Linie lotnicze korzystające z Altéa CMS zyskują również pewność, że zła pogoda nie będzie przeszkodą dla przychodów z usług dodatkowych: jeśli lot został odwołany, serwis usług dodatkowych automatycznie przebukowuje zamówione usługi na nowy lot. Przewoźnicy korzystający z Amadeus Altéa Departure Control System (DCS) mogą także określać cenę i pobierać opłaty za nadbagaż przy odprawie pasażerskiej.
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 130 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Joanna Parasiewicz
Account Director
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl