w , ,

Nowe kioski do samoobsługowej obsługi na Lotnisku Chopina

Nowe kioski stanowią uzupełnienie systemu dotychczas wykorzystywanych kiosków starszej generacji. Łącznie pasażerowie mają na Lotnisku Chopina do dyspozycji aż 23 kioski samoobsługowe. Wszystkie są własnością portu i zostały zakupione pod kątem obecnych wymogów przewoźników lotniczych oraz światowych trendów w dziedzinie technologii odpraw pasażerskich.

Wszystkie nowe stanowiska samoobsługowe wyposażone są w czytniki kart, skanery kodów kreskowych i dokumentów. Pasażer może w łatwy i szybki sposób dokonać w nich odprawy biletowej, wydrukować kartę pokładową, a nawet dokonać wstępnej odprawy bagażu i wydrukować wywieszkę bagażową (obecnie tylko jeden z przewoźników udostępnia taką możliwość). Z kartą pokładową pasażer może udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu. Pasażer podróżujący z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym może nadać swój bagaż w dedykowanym stanowisku drop-off.

– Kioski są kolejnym elementem polityki jakości w zakresie obsługi pasażerów i bagażu jakie prowadzi Lotnisko Chopina. Wprowadzając kolejne samoobsługowe stanowiska check-in i wyposażając je w drukarki wywieszek bagażowych, podążamy za najnowszymi rozwiązaniami stosowanymi na lotniskach zagranicznych, które ułatwiają i przyśpieszają obsługę pasażerów – mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów w warszawskim porcie lotniczym.

 W pierwszej kolejności kioski zostały udostępnione dla pasażerów siedmiu linii lotniczych: LOT-u, Lufthansy, Austran Airlines, Turkish Airlines, Finnair, Air France i KLM. W niedalekiej przyszłości podobna usługa uruchomiona zostanie również dla pasażerów British Airways i Aeroflotu.  Pozostali przewoźnicy będą sukcesywnie dołączać w kolejnych miesiącach.

Avatar photo

Napisane przez Przemyslaw Przybylski

Nowa oferta i oznakowanie produktów Legi Polska