Nowe kioski stanowią uzupełnienie systemu dotychczas wykorzystywanych kiosków starszej generacji. Łącznie pasażerowie mają na Lotnisku Chopina do dyspozycji aż 23 kioski samoobsługowe. Wszystkie są własnością portu i zostały zakupione pod kątem obecnych wymogów przewoźników lotniczych oraz światowych trendów w dziedzinie technologii odpraw pasażerskich.
Wszystkie nowe stanowiska samoobsługowe wyposażone są w czytniki kart, skanery kodów kreskowych i dokumentów. Pasażer może w łatwy i szybki sposób dokonać w nich odprawy biletowej, wydrukować kartę pokładową, a nawet dokonać wstępnej odprawy bagażu i wydrukować wywieszkę bagażową (obecnie tylko jeden z przewoźników udostępnia taką możliwość). Z kartą pokładową pasażer może udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu. Pasażer podróżujący z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym może nadać swój bagaż w dedykowanym stanowisku drop-off.
– Kioski są kolejnym elementem polityki jakości w zakresie obsługi pasażerów i bagażu jakie prowadzi Lotnisko Chopina. Wprowadzając kolejne samoobsługowe stanowiska check-in i wyposażając je w drukarki wywieszek bagażowych, podążamy za najnowszymi rozwiązaniami stosowanymi na lotniskach zagranicznych, które ułatwiają i przyśpieszają obsługę pasażerów – mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów w warszawskim porcie lotniczym.
W pierwszej kolejności kioski zostały udostępnione dla pasażerów siedmiu linii lotniczych: LOT-u, Lufthansy, Austran Airlines, Turkish Airlines, Finnair, Air France i KLM. W niedalekiej przyszłości podobna usługa uruchomiona zostanie również dla pasażerów British Airways i Aeroflotu. Pozostali przewoźnicy będą sukcesywnie dołączać w kolejnych miesiącach.