Kaspersky Password Manager pozwala teraz przeglądać i przechowywać dokumenty PDF oraz przydzielać pliki do kategorii, aby szybciej i wygodniej znaleźć dany dokument. Nowa wersja posiada również możliwość sprawdzenia, czy hasło znajduje się w publicznie dostępnych bazach danych, które wyciekły. Rozwiązanie obsługuje wiele platform, dzięki czemu z jednego konta można zarządzać bezpiecznym magazynem na wszystkich urządzeniach użytkownika.
Kontrolowanie naszych cennych informacji staje się dzisiaj coraz trudniejsze. Posiadamy coraz więcej danych uwierzytelniających dostęp do różnych kont na portalach społecznościowych, w serwisach streamingowych, grach online itd. Chcemy mieć dostęp do cyfrowych kopii dokumentów zawierających prywatne informacje. Aby informacje te były bezpieczne, a jednocześnie nadal łatwo dostępne podczas regularnego, codziennego użytku (tj. podczas dokonywania zakupów online, korzystania z usług e-administracji lub wynajmu samochodów), potrzebujemy „magicznej skrzynki”, która pozwoli nam znaleźć odpowiedni plik, dokument lub dane uwierzytelniające, gdy zajdzie potrzeba. Dzięki produktowi Kaspersky Password Manager można bezpiecznie i skutecznie zarządzać swoimi cennymi danymi cyfrowymi w dowolnym miejscu i z dowolnego urządzenia.
Użytkownicy tego rozwiązania mogą teraz przesyłać prawo jazdy, paszport/dokument tożsamości, karty bankowe, pliki dot. polisy ubezpieczeniowej oraz inne rodzaje cennych dokumentów jako pliki JPG lub w innym formacie graficznym, lub wielostronicowe dokumenty PDF. Następnie mogą przydzielić taki plik do odpowiedniej kategorii dla łatwiejszego dostępu i szybszego wyszukiwania.
Wycieki informacji z prywatnych kont na dużą skalę stały się rzeczywistością. Od incydentu z 2013 r., który dotknął firmę Yahoo, po niedawne upublicznienie bazy Collection #1, która zawierała ponad miliard unikatowych kombinacji adres e-mail plus hasło. Wszystkie te dane zostały udostępnione na popularnych forach hakerskich. Tradycyjne techniki tworzenia silnych haseł (odpowiednia długość hasła, występowanie znaków specjalnych itd.) już nie wystarczą. Użytkownicy muszą być jeszcze bardziej ostrożni i stosować proaktywne środki bezpieczeństwa w celu zapewnienia ochrony swoim danym. Muszą monitorować bezpieczeństwo swoich kont. Nowa wersja rozwiązania Kaspersky Password Manager ostrzeże użytkownika, jeśli wybrane przez niego hasło występuje w bazie danych zawierającej zhakowane konta.
Kaspersky Password Manager to bezpieczny, wieloplatformowy zaawansowany menedżer dostępny dla systemów Microsoft Windows, macOS, Android, iOS a także jako aplikacja online obsługiwana z poziomu przeglądarki. Narzędzie to zabezpiecza hasła, identyfikuje te, które są słabe, i generuje ich silne zamienniki przy pomocy generatora haseł, bezpiecznie wypełniając w automatyczny sposób dane uwierzytelniające logowanie oraz przechowując dane osobowe użytkownika w zaszyfrowanym prywatnym magazynie. Gdy wszystko zostanie zsynchronizowane, dane będą zawsze pod ręką, gotowe do użycia.
Kaspersky Password Manager jest dostępny w wersji darmowej oraz premium. Różnica między nimi dotyczy liczby wpisów, które można przechowywać w magazynie – w wersji darmowej może być ich maksymalnie 15. Wszystkie wymienione wcześniej nowe funkcje są w pełni dostępne w obu wersjach.
Więcej informacji o nowej wersji produktu Kaspersky Password Manager znajduje się na stronie https://www.kaspersky.pl/password-manager.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.