Dr Andreas Karsten, po stu dniach na stanowisku CEO Vienna International Hotelmanagement AG, zaprezentował nową strategię biznesową. Jej istota tkwi w koncepcji marketingowej bazującej na marce nadrzędnej, nowych technologiach oraz jasnym komunikowaniu zalet grupy. – Pozycjonujemy się jako specjaliści od zarządzania siecią hoteli, posiadający szczególne know-how w obserwacji rynku i działaniach rozwojowych. Kompetencje VI z zakresu restrukturyzacji zapewniają dobre podstawy dalszego, efektywnego rozwoju pomimo trudnych warunków makroekonomicznych – mówi dr Karsten, wskazując na mocne strony firmy.
Marketing i nowe technologie
Wszystkie usługi sieci będą komunikowane w ramach wspólnej marki nadrzędnej „Vienna International Hotels” lub „VI”, bez osłabiania marek własnych. Dla klientów, partnerów inwestycyjnych i przyszłych pracowników ta jasna strategia marki funkcjonować będzie jako zobowiązujący czynnik jakościowy i cecha wyróżniająca. Vienna International planuje również nadać swoim produktom i markom emocjonalnego charakteru.
Najwyższy priorytet w działaniach marketingowych przypada nowej prezentacji w Internecie, obejmującej odświeżenie strony internetowej i obecności w mediach społecznościowych. – Dzięki naszej nowej internetowej obecności stworzymy dodatkowe i sprofilowane kanały komunikacji z różnorodnymi grupami klientów i nowe możliwości zaoferowania im lepszych usług – mówi dr Karsten. Poza tym strona internetowa firmy zostanie rozbudowana pod kątem nowoczesnych kanałów dystrybucji: biuro podróży VI Travel będzie intensywniej działało jako tour operator i w obszarze sprzedaży bezpośredniej.
VI jako specjalista od restrukturyzacji
VI nadal będzie się koncentrować na umowach o zarządzanie hotelami na rynku europejskim i w Rosji. Chce przede wszystkim rozwinąć swój profil specjalisty od restrukturyzacji, posiadającego umiejętność wprowadzania kluczowych zmian dla funkcjonowania hoteli. Wiąże się to z opracowywaniem i wdrażaniem strategii wychodzenia z trudnych sytuacji oraz rozwiązań z zakresu restrukturyzacji obiektów, które często przechodzą w ręce banków. Te dostosowane do określonych potrzeb rozwiązania są bardzo interesujące szczególnie z perspektywy indywidualnych, niesieciowych hoteli. VI chce wyraźniej zaakcentować swój wizerunek jako najlepszego, dostępnego na rynku przedsiębiorstwa świadczącego usługi tego typu. Strategia ta skupia się w szczególności na obszarach optymalizacji procesu włączania hoteli do sieci, doskonalenia systemów zarządzania kanałami dystrybucji elektronicznej, w tym własnego kodu VI GDS, oraz swoich międzynarodowych struktur sprzedaży korporacyjnej.
Rozwój w Europie
Rozwój jest podstawą utrzymania i powiększenia zysków firmy, jak również pozycji na rynku. VI planuje go osiągnąć poprzez dalszą ekspansję na rynkach kluczowych, w których firma ma długoletnie doświadczenie marketingowe i operacyjne. Zaliczają się do nich takie państwa jak Austria, Niemcy, Polska, Czechy, a także Rosja. Rozwój sieci obejmuje również wkroczenie na nowe rynki, do których potencjalnie należy Belgia, Holandia i Szwajcaria.
VI będzie koncentrować się na 3- i 4-gwiazdkowych hotelach miejskich, konferencyjnych i na lotniskach. Będzie również kontynuować rozwój odnoszących sukcesy marek andel´s i angelo i związanych z nimi usług. Te działania mają zapewnić rozwój i stały wzrost przychodów, co w konsekwencji pozwoli wprowadzić w życie plan wejścia na giełdę w perspektywie kilku lat.
Aktualne projekty hotelarskie
Vienna International Hotelmanagement AG wspólnie z UBM Realitätenentwicklung AG realizuje kolejny projekt marki angelo – angelo Hotel Monachium, którego otwarcie zaplanowano na 2013 rok. W tym samym roku we współpracy ze Szczołkowskij Holding otwarty zostanie kolejny hotel w Szczołkowie (Moskwa).
Vienna International Hotelmanagement AG (VI)
Założona w 1989 roku grupa hotelowa Vienna International Hotelmanagement AG prowadzi i rozwija na podstawie pojedynczych umów o zarządzanie łącznie 31 hoteli i kompleksów hotelowych pierwszej klasy oraz 2 projekty hotelowe. Portfolio, obejmujące jeden hotel należący do Leading Hotels of the World, składa się z hoteli miejskich, kurortów, hoteli uzdrowiskowych i kongresowych. Obiekty znajdują się w dziewięciu państwach europejskich: Austrii, Czechach, Polsce, Chorwacji, Francji, Niemczech, Rumunii, Słowacji i Rosji. Oprócz międzynarodowych hoteli wypoczynkowych w takich miejscowościach jak Loipersdorf, Karlowe Wary, Opatija, grupa skupia się także na centrach biznesowych, takich jak Salzburg, Monachium, Berlin, Paryż, Praga, Kraków, Łódź, Bukareszt, Jekaterynburg i Wiedeń.
Grupa VI osiągnęła w 2010 roku obrót w wysokości około 164 mln € przy 2,3 mln wykupionych noclegach i zatrudnia aktualnie około 2500 pracowników.