NextiraOne, wiodący europejski ekspert w zakresie usług komunikacyjnych, świętuje swoje dziesięciolecie. Spółka ma na swoim koncie dekadę wzrostu w dynamicznie rozwijającym się obszarze rozwiązań komunikacyjnych i infrastruktury IT. W tym czasie NextiraOne zbudowała mocną pozycję rynkową, szczególnie w zakresie Unified Communications, mobilności, rozwiązań wideo, contact center, data center oraz infrastruktury sieciowej. Firma wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie jako platformę tworzenia nowoczesnych, bezpiecznych i niezawodnych rozwiązań wspierających procesy biznesowe, sposób współpracy oraz komunikowanie się przedsiębiorstw i organizacji.
“Świat bardzo się zmienił od czasu, gdy jako NextiraOne rozpoczęliśmy naszą podróż.” – powiedział David Winn, CEO NextiraOne. “Dekada wzrostu i osiągnięć była niezwykle ekscytującym czasem zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów i partnerów. W kilku ostatnich latach wspólnie obserwowaliśmy ogromne zmiany, jak choćby pojawienie się chmury i technologii mobilnych, BYOD i wielu innych trendów. Byliśmy w stanie przewidzieć i przystosować się do wszystkich nowych tendencji na rynku, dostarczając naszym klientom rozwiązania innowacyjne i w pełni zorientowane na ich potrzeby. W coraz bardziej skomplikowanym świecie komunikacji naszą siłą jest umiejętność upraszczania i optymalizacji zaawansowanych technologicznie rozwiązań do przyjaznej dla klienta formy, zarządzanie w ich imieniu złożonymi systemami oraz integracja wielu technologii i urządzeń tak, by pracowały bezproblemowo.”
NextiraOne jako niezależna spółka rozpoczęła działalność w roku 2002 i szybko stała się wiodącym dostawcą usług oferującym rozwiązania wielu dostawców, wyspecjalizowanym szczególnie w obszarze Managed Services, ze światowej klasy centrami operacyjnymi NOC (Network Operating Center) w Paryżu i Berlinie. W chwili obecnej posiada oddziały w 15 krajach Europy oraz otwarte w ubiegłym roku biuro w Stanach Zjednoczonych. Jako niezależny integrator NextiraOne buduje kompleksowe rozwiązania wykorzystując technologie i produkty pochodzące od wielu producentów. Firma blisko współpracuje ze wszystkimi głównymi dostawcami technologii komunikacyjnych i IT, m.in. Alcatel-Lucent, Cisco, Genesys czy Microsoft oraz podpisała szereg innych umów partnerskich, dzięki którym dysponuje bogatym portfolio innowacyjnych rozwiązań w najważniejszych dla niej obszarach technologicznych.
NextiraOne zdobyła pozycję kluczowego partnera wielu największych światowych marek sektora prywatnego i – jako główny dostawca rozwiązań ICT – także sektora publicznego w Europie. Obsługując ponad 60 000 bezpośrednich klientów, NextiraOne ma na swojej liście referencyjnej ponad 70% stu największych europejskich firm (Fortune Global 500). Klientami NextiraOne są m.in. Ricoh Europe, T-Mobile, klub piłkarski Chelsea, Red Bull Technology, szpitale Nottingham University Hospital, North Bristol Hospital i SAMU44 z Francji, Hamburg Wasser, uniwersytet w Strasburgu, Codemasters, Clarins, Carglass, Welsh Water, firma transportowa FGV z Hiszpanii oraz lokalne organizacje rządowe w Dolnej Austrii oraz Middlesborough i Stockton on Tees w Wielkiej Brytanii.
“Naszym celem zawsze było dostarczanie najlepszych w swojej klasie zintegrowanych rozwiązań, pomagających naszym klientom wejść na kolejny wyższy poziom rozwoju i wzrostu.” – powiedział David Winn. “Na rynku, który stale szuka kolejnych innowacji, bezruch nie ma sensu, dlatego nieodłączną częścią naszej ekscytującej podróży zawsze było dążenie do wyprzedzenia oczekiwań naszych klientów zgodnie z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi. Wypracowaliśmy sobie solidną bazę specjalistycznej wiedzy, doświadczeń i sukcesów, na której opieramy się wychodząc naprzeciw kolejnym wyzwaniom.”
W czasie minionej dekady NextiraOne z dostawcy stała się integratorem systemów i firmą oferującą kompleksową ofertę usług, umożliwiającą wsparcie klienta na każdym etapie budowania i użytkowania rozwiązań. Firma obecna jest w 16 krajach w Europie i Ameryce. Legitymuje się ponad 3 tysiącami certyfikatów różnych producentów oraz posiada ponad 160 umów partnerskich wspierających usługi oferowane przez NextiraOne międzynarodowym klientom na całym świecie. Liczba globalnych klientów stale rośnie i już obecnie międzynarodowy biznes przynosi firmie 20% przychodów.
Polski oddział NextiraOne w bieżącym roku obchodzi podwójny jubileusz: 10-lecia pod nazwą NextiraOne i 20-lecia działalności w Polsce. NextiraOne Polska posiada 6 oddziałów w największych miastach i silną sieć partnerów handlowych oraz Centrum Szkoleniowe. Firma prowadzi także profesjonalne Centrum Pomocy Technicznej, które obsługuje zarówno klientów z Polski, jak i innych krajów Europy, świadcząc usługi w ramach Grupy NextiraOne.
Marek Kobielski, Prezes Zarządu NextiraOne Polska & Central Europe tak podsumowuje jubileusz: „NextiraOne Polska jest od początku ważnym ogniwem silnej międzynarodowej grupy NextiraOne – największego, niezależnego od producentów integratora w Europie. W okresie 20 lat, jakie minęły od powstania firmy, w tym 10 pod marką NextiraOne, firma stała się ekspertem w zakresie budowy bezpiecznej infrastruktury sieciowej, systemów contact center, zunifikowanej komunikacji firmowej, aplikacji biznesowych wspierających procesy biznesowe przedsiębiorstw oraz rejestracji i archiwizacji danych, realizując ponad 7 tysięcy wdrożeń. Jestem dumny z tego, że wiele z tych projektów można zaliczyć do rangi innowacyjnych i nowatorskich na polskim rynku”.
NextiraOne Polska legitymuje się bogatą lista referencyjną, ciesząc się zaufaniem zarówno dużych międzynarodowych korporacji, jak i małych prężnych firm lokalnych, reprezentujących prawie wszystkie sektory rynkowe, a także sektor publiczny. W gronie klientów NextiraOne Polska znajdują się m.in. NBP, Orange Polska, PTC (T-Mobile), PZU, PGE, Stadion Narodowy (NCS), Grupa LOTOS, Grupa Żywiec, PKN Orlen, BZ WBK, Credit Agricole, ING Bank Śląski, Bank BGŻ, MON, MSW, Politechnika Warszawska i wiele innych.
*****
Od momentu swojego powstania NextiraOne zanotowała na swoim koncie wiele znaczących osiągnięć, z których kilka stało się kamieniami milowymi historii firmy w okresie minionej dekady.
Droga od dostawcy do eksperta w obszarze integracji z unikalnym podejściem do oferowanych usług:
2002: początek drogi NextiraOne od sprzedawcy rozwiązań firmy Alcatel do eksperta w obszarze integracji, oferującego rozwiązania wielu producentów
2003: NextiraOne tworzy nowy model dla Managed Services; pierwsze centra operacyjne NextiraOne NOC (Network Operating Center) powstają w Berlinie i Paryżu, dostarczając usługi online w czasie rzeczywistym
2011: utworzenie NXO Americas rozszerza bezpośrednią obecność NextiraOne poza obszar Europy
2012: biura NextiraOne działają w 16 krajach, a dzięki ponad 160 umowom partnerskim firma obecna jest również tam, gdzie nie prowadzi oddziałów
NextiraOne w roku 2012 – kompleksowa oferta usług:
2400 ekspertów (konsultantów, kierowników projektów, inżynierów) spośród 4200 pracowników
Dwa światowej klasy centra operacyjne NOC (Network Operating Center) w Berlinie i Paryżu
International Service Factory (I-SF) zarządzająca i koordynująca międzynarodową obsługą serwisową największych globalnych klientów (Verizon, CSC, Telefonica, IBM)
16 centrów integracji infrastruktury i aplikacji oraz 130 centrów usługowo-logistycznych gwarantujących usługi logistyczne w Europie
Silne partnerstwa strategiczne:
Ponad 3000 certyfikatów dostawców
Cisco Gold Partner, Alcatel-Lucent Global Partner, Genesys Gold Suite Partner oraz Microsoft Gold Partner