To już druga edycja konkursu, którego celem jest wyłonienie najwyżej ocenianego przez klientów i jednocześnie najlepiej prowadzonego lokalu gastronomicznego w Toruniu w danym roku. Konkurs ma 2 etapy. Pierwszy, który trwa od 5 grudnia 2011 roku do 27 stycznia 2012 roku, polega na zgłaszaniu kandydatów do tytułu "Markowy Lokal Torunia” przez zarządzających lokalami oraz na jednoczesnym głosowaniu przez klientów na specjalnych ankietach, dostępnych także on-line.
Zgłoszenia lokali są przyjmowane w kategoriach:
• klub/pub
• restauracja
• kawiarnia, herbaciarnia, pijalnia czekolady, cukiernia
• inne
Wypełnioną ankietę można przesłać on-line korzystając z zakładki o konkursie na miejskiej stronie internetowej, zostawić w ulubionym lokalu lub dostarczyć bezpośrednio do siedziby organizatora – Biura Toruńskiego Centrum Miasta. Suma uzyskanych punktów zdecyduje, które trzy lokale w każdej kategorii zostaną wskazane jako "Lokale Nominowane" do kolejnego etapu. Podliczenie punktacji nastąpi do 6 lutego 2012 r. Co bardzo ważne – nie będą się liczyły głosy oddane na miejsce, którego zarządzający nim nie zgłosili do konkursu. Na 55 miejsc wytypowanych przez klientów w ankietach, do tej pory tylko 18 potwierdziło chęć udziału w rywalizacji. Zgodnie z regulaminem w konkursie nie mogą też brać lokale należące do sieci gastronomicznych.
– Tegoroczny konkurs cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. W tej chwili mamy już 920 wypełnionych ankiet, to ponad dwa razy więcej niż w pierwszej edycji , kiedy nadesłano 420 ankiet, a o miano Markowego Lokalu Torunia walczyło 59 miejsc – mówi Maria Madyda z Biura Toruńskiego Centrum Miasta. – W tym roku na liście lokali wytypowanych przez klientów jest aktualnie 55 lokali: 24 restauracje, 7 kawiarni, 21 klubów i 3 "inne". Do tej pory 18 z nich zostało zgłoszonych przez zarządzających. Inni kandydaci muszą to jeszcze zrobić, jeśli chcą wziąć udział w rywalizacji – podkreśla.
W drugim etapie, do 21 lutego 2012 roku, lokale z konkursowej czołówki będą oceniane przez jury powołane przez Prezydenta Miasta Torunia. W skład tego zespołu wchodzą: przedstawiciele Biura Toruńskiego Centrum Miasta i Wydziału Podatków i Windykacji Urzędu Miasta Torunia oraz instytucji współpracujących: Instytutu Socjologii UMK, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, Policji, Sanepidu, Izby Przemysłowo – Handlowej w Toruniu oraz Oddziału Miejskiego PTTK. W jury zasiądzie też dyplomowany artysta plastyk. Ten zespół oceni atrakcyjność wizualną lokalu, zgodność menu z rzeczywistością, czas oczekiwania na obsługę, profesjonalizm, uprzejmość i turystyczne przygotowanie personelu, znajomość języków obcych, czystość lokalu, bezpieczeństwo i brak zadłużenia. Warto dodać, że niektórzy jurorzy odwiedzą nominowane miejsca jako "tajemniczy klienci".
Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród nastąpi na początku marca. Zwycięzca konkursu otrzyma prawo używania przez 1 rok honorowego tytułu "Markowy Lokal Torunia 2012" , poświadczone dyplomem z podpisem Prezydenta Miasta Torunia oraz plakietą i naklejkami do eksponowania w lokalu, 100 sztuk żetonów parkingowych dla klientów oraz bezpłatny baner na stronie internetowej Urzędu Miasta Torunia. Upominki zostaną też rozlosowane wśród głosujących.
Przypomnijmy, że zwycięzcami pierwszej edycji miejskiego konkursu "Markowy Lokal Torunia" zostały: "Pasta&Basta", "Czeski Sen" i "Atmosphera".