w

Narzędzia Oracle Business Intelligence wspierają dynamiczny rozwój grupy Tarczyński SA

Oracle Polska informuje, że w firmie Tarczyński SA zakończyło się wdrożenie zaawansowanego systemu analiz biznesowych obejmującego obszary procesów sprzedażowych i posprzedażowych oraz grupę analiz finansowych. System został wdrożony przez konsultantów firmy Solet w wersji dla 30 użytkowników.

Pierwsze sześć miesięcy wdrażano BI w obszarze operacyjnym, w kolejnych sześciu miesiącach nastąpiło uzupełnienie systemu o Moduł Analizy Finansowej, po czym w przeciągu pół roku nastąpił roll-out na grupę kapitałową.

Wdrożony system analityczny wykorzystuje moduły rozwiązania Oracle Business Intelligence (Oracle BI) i wspomaga pracę przedsiębiorstwa w czterech głównych obszarach: Analiz Sprzedaży, Analiz Finansowych, Analiz Budżetu Marketingowego oraz Rachunku Pokryć Finansowych.

Pierwszym obszarem analiz, udostępnionym użytkownikom w listopadzie 2010 roku był Moduł Analiz Sprzedaży, składający się z trzech głównych segmentów: Analizy transakcji sprzedażowych (mechanizmy segmentacji klientów i asortymentu, analiza syntetyczna i operacyjna marży efektywnej po rozliczeniu rabatów retro na poziomie transakcji), Analizy transakcji rabatów potransakcyjnych oraz Analizy wykonania planów i targetów sprzedaży.

W roku 2011 wdrożono pozostałe obszary analityczne, w tym najważniejszy Moduł analiz finansowych, składający się z obszarów: analizy sprawozdań finansowych, analizy kosztów rodzajowych, analizy KG, analizy należności i rozliczenia sprzedaży, analizy zobowiązań i średnich terminów rozliczenia, analizy stanu środków pieniężnych oraz mechanizmu planowania przepływów pieniężnych.

System BI jako źródło danych wykorzystuje system klasy ERP "Impuls" firmy BPSC oraz zestaw plików zewnętrznych w formatach XLS, MDB, w których rejestrowane są wartości targetów, historyczne cechy niektórych wymiarów, klucze podziałowe i fakty dodatkowe.

Konsultanci Solet zaimplementowali w systemie dwa rodzaje raportów: (1) raporty do analizy operacyjnej z szerokimi możliwościami filtrowania, drążenia, wyborem kolumn szczegółowych; (2) raporty do analizy syntetycznej w układzie kokpitów zarządczych z elementami interakcji (wybory widoków, kolumn, filtrowanie, dynamiczne oznaczanie progów) oraz z drążeniem poszczególnych wskaźników do raportów operacyjnych.

Raporty są pogrupowane w pulpity zarządcze i powiązane ze sobą ścieżkami nawigacji, tak aby możliwe było prowadzenie analizy od poziomu syntetycznego do poziomu danych operacyjnych wyjaśniających wartości poszczególnych wskaźników. System jest łatwy w obsłudze i przygotowany tak, aby mógł być wykorzystywany przez użytkowników biznesowych, bez konieczności konsultowania się ze specjalistami IT.

"Dzięki doskonałej znajomości cech technologii Oracle oraz umiejętności ich zastosowania przy rozwiązywaniu określonych zadań biznesowych, udało się nam stworzyć system analityczny w pełni zaspokajający wymagania naszego klienta" – komentuje Marcin Wójcicki, Dyrektor Działu Business Intelligence z firmy Solet Sp. z o.o. "Gruntowna wiedza technologiczna programistów Solet pozwala na realizację algorytmów modelowania danych na wielkich wolumenach w czasie bliskim rzeczywistemu. Ogromną wartością dodaną naszych konsultantów jest także zdolność do porozumiewania się z klientem na poziomie platformy biznesowej a nie tylko technologicznej, a także otwartość na indywidualne podejście do procesów biznesowych i umiejętność wyszukiwania rozwiązań alternatywnych optymalizujących przepływy oraz proces przygotowania analiz."

"Wybraliśmy ofertę firmy Solet z uwagi na wysokie kwalifikacje ekspertów, indywidualne podejście do procesów biznesowych i renomowane technologie Oracle używane do budowy rozwiązań" – mówi Krzysztof Wachowski – Dyrektor Finansowy, Wiceprezes Zarządu Tarczyński S.A. "System klasy Business Intelligence został wdrożony w firmie Tarczyński w przededniu przekształceń kapitałowych i stanowił dla nas duże wsparcie w sprawnym przeprowadzeniu procesu strategicznego rozwoju spółki od firmy rodzinnej do poziomu grupy kapitałowej. Rozwiązanie Solet BI w znacznym stopniu pomogło nam zoptymalizować procesy wewnątrz firmy i uzyskać efekt synergii z przejmowanymi spółkami. Wdrożony system BI pozwolił uspójnić procesy w całej grupie kapitałowej, co więcej miał nieoceniony wpływ na obniżenie kosztów. Projekt został zrealizowany w sposób bardzo satysfakcjonujący dzięki dobrej współpracy oraz dużemu zaangażowaniu zarówno zespołu ekspertów Solet, jak i po stronie odbiorcy systemu."

Avatar photo

Napisane przez Pilarska Katarzyna

Projekt małej sali kinowej już wkrótce

BGŻ przyjazny ostrołęckim rowerzystom