w ,

Narzędzia do monitorowania floty są kluczowe, aby ograniczyć emisjeDostęp tylko dla zalogowanych

  • Zaledwie 27% firm jest w stanie dokładnie zmierzyć swoją emisję CO₂
  • Przestarzałe metody śledzenia emisji pozostają powszechne
  • Blisko połowa menedżerów flot czuje się niedoinformowana w zakresie elektryfikacji oraz dostępnego wsparcia
  • Inicjatywa CSRD wywarła dotychczas niewielki wpływ na rynek

14/05/2025 – Europejskie firmy gromadzą więcej danych o emisjach niż kiedykolwiek wcześniej, ale jeszcze nie w pełni je wykorzystują. Według najnowszego Europejskiego Monitora Emisji Flot (EFEM) firmy Alphabet tylko 27% firm jest w stanie dokładnie określić emisję CO₂ swojej floty, pomimo stałego wzrostu wysiłków w zakresie monitorowania tych danych. Na podstawie odpowiedzi ponad 740 menedżerów flot z 12 krajów raport ujawnia rosnący rozdźwięk: digitalizacja postępuje, a zrównoważony rozwój jest wysoko na liście priorytetów – jednocześnie większość flot nadal tkwi w przestarzałych systemach, jest przytłoczona informacjami i nieprzygotowana na zaostrzanie przepisów. 

Tegoroczne badanie EFEM pokazuje stały wzrost liczby firm śledzących emisje flotowe. Poziom ten wynosi obecnie 43%, co stanowi skromny wzrost o prawie 1% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie zaledwie 27% firm jest w stanie dokładnie zmierzyć swoją emisję CO₂, ujawniając rosnącą dysproporcję między gromadzeniem danych a ich praktycznym wykorzystaniem. Nie oznacza to braku zainteresowania; raczej pokazuje, że wiele firm nadal tworzy infrastrukturę cyfrową i wewnętrzne możliwości niezbędne do skutecznego zarządzania rosnącą liczbą danych.

Dalsza część tekstu

jest dostępna m.in. dla zarejestrowanych dziennikarzy.

Masz konto?

Nie jesteś zarejestrowany?

Dlaczego rzecznikom i biurom prasowym rekomendujemy ukrywanie informacji prasowych? By dodawane teksty pozostawały niewidoczne dla wyszukiwarek i osób postronnych, co zwiększa szanse na ich wykorzystanie przez zarejestrowane redakcje.

     

Napisane przez Alphabet Polska

„Dwa to więcej niż jeden” – Twix rusza z nową platformą komunikacyjną

Nadchodzą zmiany dla fundacji rodzinnych – co powinni wiedzieć przedsiębiorcy?