Już po raz piąty uznana międzynarodowa firma badawcza J.D. Power and Associatesprzeprowadziła badania satysfakcji wśród klientów, którzy na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy dokonali zakupu farb do wnętrz. Ankiety konsumenckie wypełniła reprezentatywna grupa 8900 Amerykanów. W badaniu przeprowadzonym w marcu i kwietniu br. klienci oceniali producentów farb w sześciu kategoriach, w tym pod względem aplikacji, oferty dostępnych produktów, trwałości wymalowania, ceny, obsługi klienta oraz serwisu posprzedażowego. Każda z marek ujętych w rankingu mogła uzyskać łącznie 1000 punktów. Tegorocznym zwycięzcą został Benjamin Moorez wynikiem 791 punktów, który szczególnie wysokie oceny uzyskał w zakresie obsługi klienta, oferty produktów i aplikacji. Kolejne miejsca na podium przypadły w udziale marce Porter (789 punktów) i Sherwin-Williams (778). Zdaniem Christiny Cooler, starszego menagera ds. nieruchomości i budownictwa w J.D. Power and Associates wyniki badań konsumenckich znajdują odzwierciedlenie w lojalności klienta względem marki: „Wśród klientów najlepszych marek w rankingu, w tym marki Benjamin Moore, ponad 50% deklaruje, że na pewno kupi te farby ponownie. Pozostali producenci mogą liczyć na lojalność co najwyżej ok. 35% klientów”.
Jak wybieramy farby? Jak i co malujemy?
Badania przeprowadzone przez firmę J.D. Power and Associatesbyły dobrą okazją do sprawdzenia, co wpływa na naszą decyzję o wyborze farb danego producenta. Podczas podejmowania decyzji o zakupie najczęściej kierujemy się własnymi doświadczeniami dotyczącymi farb danej marki – tak zachowuje się 54% ankietowanych. Ponad jedna czwarta respondentów (26%) opiera swój wybór na opiniach i radach obsługi sklepu, rodziny, przyjaciół, wykonawcy, czy projektanta. Zaledwie 10% klientów do zakupu są w stanie nakłonić akcje promocyjne i rabatowe na dany produkt. Z badań firmy J.D. Power and Associateswynika, że przeważnie decydujemy się malować samodzielnie (82%), choć odsetek klientów korzystających z profesjonalnych firm wykonawczych wzrósł w porównaniu z zeszłym rokiem z 11% do 16%. Z kolei najczęstszym zmianom kolorystycznym poddawane są sypialnie (48%), a rzadziej salony (37%) i łazienki (33%).
O marce Benjamin Moore
Początki firmy Benjamin Moore & Co. sięgają 1883 roku. Założona przez braci Benjamina i Roberta firma „Moore Brothers Paint Company” mieściła się w niewielkim lofcie przy Atlantic Avenue nr 55 w Brooklynie.Współczesna historia Benjamin Moore & Co. upływa pod znakiem dynamicznego rozwoju. W 2000 roku koncern dołączył do funduszu inwestycyjnego Berkshire Hathaway zarządzanego przez Warrena Buffetta. Benjamin Moore & Co. posiada 7 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w USA i w Kanadzie, a produkty tej marki dostępne są praktycznie na całym świecie. W samej tylko Ameryce Północnej farby i inne materiały wykończeniowe marki Benjamin Moore oferowane są w sieci ponad 4 000 niezależnych punktów dystrybucyjnych. Kolor, innowacje, technologia – to główne kierunki rozwoju firmy Benjamin Moore & Co. Licząca ponad 11 tysięcy odcieni paleta kolorów, bogate portfolio nowoczesnych i najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów decydują o tym, że marka Benjamin Moore stanowi synonim elegancji, prestiżu i najwyższej, legendarnej jakości .
Wyłącznym dystrybutorem ekskluzywnych farb marki Benjamin Moore & Co. jest firma B.M. Polska. Produkty dostępne są w salonach firmowych oraz sieci renomowanych punktów dystrybucyjnych na terenie całego kraju. Pełna lista punktów sprzedaży dostępna jest na stronie internetowej www.benjaminmoore.pl.