System płatności ratalnych Credit Agricole po raz trzeci zdobył tytuł Gran Prix Konsumenckiego Lidera Jakości. I nic dziwnego. Raty lubią i klienci i sprzedawcy. Ci pierwsi za to, że mogą pozwolić sobie na większe zakupy, drudzy – za rosnące zyski.
Raty w sprzedaży detalicznej to dzisiaj już rynkowy standard. Także w sklepach internetowych. Klienci je lubią i chętnie z nich korzystają, jednak nie wszyscy sprzedawcy są przekonani, że takie rozwiązanie im się opłaca. Tymczasem, jak przekonuje Marek Majcher, ekspert banku Credit Agricole, sprzedaż ratalna pozwala wyraźnie zwiększyć obroty i zyski każdego merchanta i to praktycznie bez żadnych inwestycji.
– Wdrożenie systemu ratalnego przekłada się na większą liczbę zadowolonych klientów, bo Polacy lubią płacić za zakupy na raty. Sprzedawca natychmiast zauważy większą wartość koszyków zakupowych, bo klienci mogą kupić jednorazowo więcej towarów, również tych z wyższej półki cenowej – tłumaczy ekspert.
Lider jakości
Dodatkową korzyścią dla sprzedawcy, którą trudno przecenić, jest zaufanie klientów. Sklep, z którym współpracuje znany bank, jest postrzegany jako bardziej wiarygodny i pewny. Konsumenci chętniej go odwiedzają przekonani, że oferowane w takim sklepie towary są wysokiej jakości.
– Na konkurencyjnym rynku to właśnie reputacja sprzedawcy stanowi jeden z głównych atutów biznesowych. A my dajemy prawdziwie mocną rękojmię. Credit Agricole jest jedną z 10 największych instytucji finansowych na świecie. To pozwala nam oferować najlepsze produkty i usługi finansowe. Klienci to wiedzą i doceniają – podkreśla Tomasz Kamiński, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Partnerami w Credit Agricole Bank Polska.
Dowodem wysokiej oceny jest szósta z rzędu nagroda Konsumenckiego Lidera Jakości. Zdobywaliśmy ją w latach 2017-18 oraz 2020-23 (w ostatnich trzech latach był to tytuł Grand Prix).
Konsumenci, przepytani w ogólnopolskim badaniu jakości, docenili Credit Agricole za rzetelną i profesjonalną obsługę, uczciwą ofertę i niskie oprocentowanie kredytów. Bank jest chwalony również za elastyczność w podejściu do potrzeb klientów i łatwość uzyskania kredytu. Wielu konsumentów korzysta z programów ratalnych od lat i uważa Credit Agricole za uczciwą i odpowiedzialną firmę.
Raty spełniają marzenia
Kto korzysta z kredytów ratalnych? Z badań Credit Agricole wynika, że są to zwykle osoby, które bardzo zdroworozsądkowo podchodzą do zarządzania swoim domowym budżetem.
Ponad 80 proc. kupujących na raty zarabia równowartość średniego krajowego wynagrodzenia lub więcej. Zaciągając zobowiązania nie chcą jednorazowo obciążać budżetu znacznymi kwotami lub nie chcą wydawać wszystkich oszczędności. Większość klientów jest zatrudnionych na podstawie umowy o pracę lub prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Ponad połowa decyzji o zakupach na raty podejmowana jest wspólnie przez małżonków lub partnerów.
– Na raty płacą mądrzy klienci – tacy, którzy twardo stąpają po ziemi, a równocześnie nie rezygnują ze swoich potrzeb. To dla nich wygodna forma finansowania zakupów, za które z różnych przyczyn nie mogą lub nie chcą zapłacić jednorazowo. Można powiedzieć, że bank, wspólnie ze sklepami oferującymi kredyty ratalne, pozwala klientom spełniać ich mniejsze lub większe marzenia – mówi Marek Majcher.
Dzięki zakupom ratalnym konsumenci mogą pozwolić sobie na większe zakupy, ewentualnie na droższe towary lepszej jakości. W ten sposób kupują produkty, na których naprawdę im zależy a jednocześnie nie musza się martwić o domowe finanse.
Zwłaszcza, że teraz Credit Agricole zachęca do zakupów na raty 0%. Klienci spłacają tylko tyle, ile faktycznie pożyczyli od banku – bez żadnych dodatkowych marż i prowizji. Z oferty można skorzystać w wybranych sklepach współpracujących z bankiem.