w , , ,

Moc dziewczynek – MGA promuje równość i siłę młodych kobiet

Międzynarodowy Dzień Dziewczynek został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) na 11 października. Jego celem jest promowanie praw, jakie im przysługują, a także zwrócenie uwagi na wyzwania, z jakimi borykają się dziewczynki na całym świecie. Zgodnie z danymi demograficznymi ONZ z 2023 roku, szacuje się, że populacja dziewcząt może wynosić około 2 miliardy, z czego wiele z nich wciąż zmaga się z barierami w dostępie do edukacji, ochrony zdrowia i równouprawnienia. Jak wspierać młode pokolenie i pozwolić dziewczynkom na szczęśliwe, beztroskie dzieciństwo? 

„Mamo, chcę prowadzić wyścigówkę!”

Jak wskazują przeprowadzone w tym roku badania firmy Ipsos – co piąty badany w Polsce (21%) uważa, że polskie szkoły oraz uniwersytety gorzej traktują kobiety niż mężczyzn. 19% z nas uważa, że sytuacja ta ma miejsce także w ochronie zdrowia. Ponadto aż 38% jest zdania, że kobiety są gorzej traktowane przez rząd. 

 Warto także zauważyć, że indywidualizm dziewczynek jest często ograniczany przez społeczne i kulturowe normy, które narzucają im tradycyjne role płciowe. Normy te często definiują kobiecość poprzez podporządkowanie się oczekiwaniom dotyczącym małżeństwa, macierzyństwa i prac domowych, co ogranicza ich rozwój osobisty oraz możliwość wyrażania swojej indywidualności.

 Mimo sporych zmian jakie zaszły na przestrzeni ostatnich lat, nadal można doszukać się podziału na zawody „damskie” i „męskie”. Zazwyczaj myślimy o pielęgniarce, nie o pielęgniarzu – nauczycielce, nie o nauczycielu, ale kiedy myślimy o inżynierach budujących mosty czy kierowcach wyścigowych, nasza wyobraźnia zapewne pokaże nam mężczyźni… wcale nie musi tak być!

 Duże firmy z konkretną misją

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziewczynki, obchodzonego 11 października, MGA Entertainment z dumą świętuje niepowtarzalne talenty, siłę i potencjał dziewczynek na całym świecie. W tym wyjątkowym dniu chcemy podkreślić, jak ważne jest wzmacnianie pozycji młodych kobiet i tworzenie dla nich przestrzeni, w której mogą rozwijać swoje pasje, marzenia i możliwości – komentuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland. Linie zabawek MGA, obejmujące kultowe marki, takie jak m.in.: Rainbow High, Bratz, L.O.L. Surprise! oraz Yummiland, zostały stworzone z myślą o wspieraniu rozwoju dziewczynek w kierunku samodzielności, pewności siebie oraz kreatywności. Każdy produkt inspirowany jest wizją, że każda dziewczynka ma w sobie nieograniczony potencjał i może stać się liderką przyszłości – dodaje Katarzyna Spieszko.

Jak rozwijać zainteresowania dziecka bez dodatkowej presji?

Dobry pomysłem będzie edukowanie dziecka o sile kobiet podczas codziennych, domowych czynności. Przygotowując razem posiłek, możecie wybrać przepisy z krajów, gdzie kobiety są szczególnie inspirujące lub też ich sytuacja nie jest zbyt komfortowa. Dla przykładu, gotując danie kuchni indyjskiej, możecie porozmawiać o Malali Yousafzai, a próbując dań meksykańskich omówić życie Fridy Kahlo. Łącząc gotowanie z rozmową o kulturach i o tym, jaką rolę odgrywają w nich kobiety oraz jak zmienia się ich rola w różnych społeczeństwach, przemycimy sporą dawkę wiedzy do posiłku – wszystko to przy pełnym zaangażowaniu dziecka.

Już w ten piątek

Mamy nadzieję, że Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, ustanowiony przez ONZ 13 lat temu, ponownie zwróci uwagę na globalne wyzwania, z jakimi mierzą się dziewczynki. Mimo postępów, wiele z nich wciąż zmaga się z tradycyjnymi normami płciowymi, które ograniczają ich indywidualizm i możliwości rozwoju. 

 MGA Entertainment, promuje siłę i potencjał dziewczynek, oferując zabawki, które wspierają ich kreatywność i pewność siebie, zachęcając je do realizowania marzeń i łamania stereotypów. Mamy nadzieję, że każda dziewczynka będzie miała możliwość bycia sobą, a wyjątkowe kolekcje naszych zabawek pomogą jej w odkrywaniu swojego wewnętrznego „ja” – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.  

Napisane przez Agencja Brief me

Ogłoszono laureatów PLGBC Green Building Awards 2024

Studia przyszłości, po których zarobisz najwięcej. Zestawienie TOP11 kierunków