Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” zaprojektowały, wyprodukowały i zabudowały ten tymczasowy układ torowy, umożliwiający zmianę kierunku i toru jazdy tzw. tramwajom dwukierunkowym. To pierwszy rozjazd nakładkowy w Polsce o tak innowacyjnej konstrukcji, którego zwrotnica monoblokowa została wykonana ze stali trudnościeralnej. Takie rozwiązanie w znaczący sposób zwiększa w znaczący sposób trwałość eksploatacyjną rozjazdu nakładkowego.
Jak sugeruje nazwa taki rozjazd jest mocowany bezpośrednio na istniejących torach zabudowanych w jezdni. A wjazd na niego, czyli nieznaczne wzniesienie się pojazdów szynowych nad poziom gruntu, umożliwiają specjalne tory najazdowe. Jego montaż nie wymaga więc przebudowy całego układu torowo-drogowego, wystarczą tylko punktowe przytwierdzenia.
– To znacząca oszczędność czasu i pieniędzy. Tym bardziej, że to urządzenie wielorazowego użytku. Po spełnieniu swej roli pod Bagatelą zostanie zdemontowane i przekazane podmiotowi zajmującemu się bieżącym utrzymaniem sieci tramwajowej w Krakowie, by służyć także przy innych modernizacjach czy remontach sieci tramwajowej –akcentuje Jacek Paś , dyrektor techniczny krakowskiej spółki.
Podkreślić należy, iż KZN „Bieżanów”, działając na zlecenie Grupy ZUE – generalnego wykonawcy remontu przy Bagateli, wyprodukował i zabudował również 3 kompletne rozjazdy tramwajowe dwutorowe, pojedyncze, wraz z szynami łączącymi prostymi i łukowymi tworzącymi razem cały węzeł rozjazdowy.