Zgodnie ze znowelizowaną w sierpniu 2011 roku ustawą klienci mają możliwość blokowania zarówno połączeń wychodzących na numery o podwyższonej opłacie, jak i połączeń przychodzących z takich numerów. Dotyczy to zarówno abonentów korzystających z usług w stacjonarnej sieci, jak i komórkowej. Ponadto Ci, którzy nie zablokowali usługi, za każdym razem otrzymują informację o cenie wiadomości i firmie obsługującej akcję. Dodatkowo na stronie UKE opublikowano pełen wykaz oferujących takie usługi firm wraz z numerami, jakie obsługują, i ich cennikami. Zmiany w prawie zostały wprowadzone po to, by abonenci brali udział w loteriach i konkursach SMS mieli jasność co do obowiązujących zasad udziału w akcji.
Wielu obserwatorów wróżyło schyłek naszej branży. Okazało się jednak, że nowelizacja, sankcjonując obowiązki informacyjne wobec abonentów, oczyściła rynek z firm nie stosujących wcześniej wypracowanych przez branżę zasad dobrych praktyk. Wyraźnie obserwujemy, iż zachowania abonentów jak i podążającej za nimi branży zmierzają w kierunku czytelnych przekazów i świadomych decyzji konsumenckich. – mówi Paweł Nowak, prezes MobileFormats.
Liderzy działających w branży premium SMS nie liczą już na powrót megaloterii i przesuwają środek ciężkości w stronę partnerów z lepszym wizerunkiem, czyli znanych marek dysponujących sprawną machiną marketingową. MobileFormats organizuje konkursy i loterie SMS dla takich spółek jak Radio Zet, TVP, TVN, Edipresse i Bauer.
Strategicznie stawiamy na współpracę ze spółkami medialnymi, które będą coraz więcej inwestować w usługi SMS. W zamian oferujemy im niezawodność. Solidne usługi są zawsze oparte na przejrzystych zasadach. W ten sposób chcemy zwiększyć wiarygodność organizowanych konkursów i loterii opartych o premium SMS. Nie jest to jednak jedyna droga rozwoju dla MobileFormats – dodaje Nowak.
W Polsce MobileFormats chce umocnić swoją pozycję w sektorze obsługi integracyjnej wiodących mediów oraz kontynuować działalność jako producent formatów konkursowych i loteryjnych, także tych nieopartych o SMS.
Firma systematycznie wdraża też nowe produkty oparte o płatności typu MT Billing, czyli tak zwaną subskrypcję. W swoim portfolio ma już około dziesięciu różnych serwisów między innymi serwis z aforyzmami, poradnik jak rzucić palenie, czy poradnik dietetyczny. Wprowadzane na rynek produkty cechują się bogatą zawartością merytoryczną, przygotowaną w interesujący dla potencjalnego odbiorcy sposób.
W 2011 roku nasze przychody wzrosły dwucyfrowo. W 2012 z nowymi pomysłami będziemy walczyć o palmę pierwszeństwa w branży. Zaufanie naszych obecnych partnerów jest dla nas najważniejsze, dlatego chcemy też jeszcze udoskonalić nasze autorskie rozwiązania, tak by nazwa MobileFormats kojarzyła się zawsze i wszystkim z solidnością, niezawodnością i kompleksową obsługą – podsumowuje Paweł Nowak.