Akademia Mistrzów Sprzedaży Baltic Wood™ organizowana była po raz pierwszy . W jej ramach odbyły się trzy szkolenia-odsłony , które miały miejsce kolejno w maju, czerwcu i październiku. W ich trakcie uczestnicy zdobywali kompleksową wiedzę na temat etapów powstawania podłogi trójwarstwowej, drewna oraz trendów rynkowych. Dodatkowo, pod okiem licencjonowanego trenera, zapoznawali się z konkretnymi argumentami handlowymi, a także przybliżali sobie tematykę związaną z technikami sprzedaży, zaawansowaną sztuką negocjacji oraz przedstawianiem korzyści. Pozyskiwali także wiedzę z obszaru norm konsumenckich, które prezentował Piotr Pióro ze Związku Rzeczoznawców z zakresu parkieciarstwa i posadzek drewnianych.
– Uważam, że firma wpadła na bardzo dobry pomysł wdrożenia szkoleń skierowanych do sprzedawców, bo kto jak nie właśnie handlowcy są w pierwszym i bezpośrednim kontakcie z klientami– podsumowuje Adam Łukomski z firmy Sykomat, zdobywca I miejsca Akademii Mistrzów . – Tego typu spotkania są potrzebne. Możliwość rozmowy oraz wymiana doświadczeń między dilerami wzbudza delikatną rywalizację, która działała pobudzająco na rynek sprzedaży. Tytuł „Najlepszy z Najlepszych” to bardzo duże wyróżnienie dla mnie, dla mojej pracy, umiejętności sprzedażowych oraz osobistego wkładu, który przekłada się na ilość sprzedanych metrów podłogi oraz rosnące grono zadowolonych klientów.
I Odsłona Akademii Mistrzów Sprzedaży Baltic Wood™ była przeznaczona dla osób, które do tej pory nie miały okazji brać udziału w szkoleniach produktowych organizowanych przez firmę. Podczas dwudniowego szkolenia przebiegającego pod hasłem „Baltic Wood™ = Podłogi Doskonałe™” uczestnicy zapoznali się z informacjami na temat: Grupy Nowy Styl, technologii, instrukcji montażu, gwarancji.
II Odsłona Akademii była dedykowana osobom, które uczestniczyły w szkoleniach produktowych organizowanych przez firmę w 2010 roku, uzyskując tym samym fundamentalną wiedzę z zakresu jej oferty produktowej. Podczas przebiegających pod hasłem „Ekspert w sprzedaży podłóg Baltic Wood™” warsztatów, uczestnicy poszerzali posiadane już wiadomości o te na poziomie eksperckim.
W ostatniej z odsłon – Wielkim Finale – wzięli udział „Najlepsi z Najlepszych”, a więc sprzedawcy, którzy uzyskali najlepsze wyniki w testach kończących wcześniejsze etapy szkolenia oraz wygenerowali największą sprzedaż produktów marki . Jednocześnie spotkanie było ukoronowaniem całego cyklu oraz nagrodą za konsekwencję, wyniki i wytrwałość.
– Zgodnie z zapowiedziami przedsięwzięcie firmy naprawdę pozwoliło uzupełnić i poszerzyć naszą wiedzę o produktach i sprzedaży– mówi Grzegorz Juda z firmy Drexpol, zdobywca II miejsca Akademii Mistrzów. – Dla przykładu wizyta w fabryce pozwoliła na dokładne poznanie procesu produkcji – od składu surowca do pakowania produktu finalnego. Bardzo ważne było dla mnie również szkolenie z profesjonalnych technik sprzedaży. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie wystarczy mieć dobry produkt, trzeba umieć go jeszcze "odpowiednio podać". Cenię sobie także spotkanie z rzeczoznawcą z zakresu parkieciarstwa. Myślę, że jego wiele cennych uwag pozwoli na uniknięcie problemów spowodowanych niejednokrotnie nieświadomością i brakiem informacji zarówno podczas sprzedaży, jak i potem przy montażu.
Kolejna Akademia Mistrzów Sprzedaży Baltic Wood™ już w 2012 r.
* * *
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w Akademii Baltic Wood™ i życzymy dalszych sukcesów. Szczególne gratulacje kierujemy w stronę Mistrzów Sprzedaży, którzy wykazali się ponadprzeciętnymi umiejętnościami i świetnymi wynikami.
Zespół Baltic Wood™
Patronami medialnymi wydarzenia były magazyny: „Parkieciarz”, „Podłoga”, „Drewno w Budownictwie i Wyposażeniu Wnętrz” oraz portale internetowe: „Myfloor.pl”, „Budownictwopolskie.pl” i "E-floors.pl".