W tym roku Miś Haribo skończył 90 lat. Z tej okazji firma Haribo przygotowała dla wszystkich fanów konkurs, w którym składając życzenia temu sympatycznemu niedźwiadkowi można było wygrać złoto. W ciągu dwóch miesięcy (wrzesień – październik 2012 r.) popularny miś otrzymał wiele serdecznych życzeń z różnych zakątków Polski. Nagrodzone życzenia są opublikowane na stronie internetowej dedykowanej akcji: www.wygrajzharibo.pl.
Miś, znany doskonale zarówno młodszemu, jak i starszemu pokoleniu, to zdaniem Polaków „ekspert od poprawy humoru”, „killer nudy” oraz „przyjaciel, który dodaje dzieciństwu słodkiego koloru”. Z okazji 90. urodzin fani życzyli swojemu ulubieńcowi zdrowia i tego, aby cieszył innych smakiem i niósł radość dzieciom i dorosłym przez kolejne lata.
Autorzy trzech najlepszych życzeń otrzymali nagrody główne w postaci sztabek złota o łącznej wartości 30 tys. złotych (wartość liczona według kursu z dnia zakupu). Ponadto, codziennie organizator konkursu wyłaniał jedną osobę, której życzenia nagradzał złotą zawieszką „Miś”. Nagrody powędrowały zarówno do mieszkańców dużych miast – Warszawy, Gdańska czy Lublina, jak i fanów Haribo z niedużych miejscowości, jak Wojciechów, Klucze, Rostarzewo, Klimkówka oraz Świątniki Górne.
„Pragniemy podziękować wszystkim, którzy wzięli udział w naszej zabawie. To dla nas ogromne wyróżnienie, a także potwierdzenie obietnicy, którą złożyliśmy naszym klientom. Od 90 lat firma Haribo niesie radość milionom konsumentów na całym świecie. Otrzymane życzenia, tak wzruszające i pełne sympatii, pokazują, że również w Polsce Miś Haribo ma rzesze fanów, dla których jest synonimem szczęścia, dzieciństwa i wspaniałego smaku” – podkreśla Marzena Sadurska, Brand Manager w Haribo.
Historia Misia Haribo sięga 1920 roku, kiedy to Hans Riegel, młody przedsiębiorca z Bonn, założył w przydomowym ogródku fabrykę, w której powstały pierwsze żelki o kształcie sympatycznych niedźwiadków. Sam założyciel nie przypuszczał, że już za kilkadziesiąt lat produkowane przez niego słodycze będą sprzedawane w ponad 100 krajach na całym świecie, a dzienna produkcja Złotych Misiów osiągnie poziom 100 milionów.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC w lipcu 2011 r., Haribo jest zdecydowanie najczęściej wymienianą spontanicznie przez Polaków marką żelków. Firma pozostaje również niezmiennie liderem w rocznej sprzedaży wartościowej i ilościowej w kategorii żelków i pianek (badanie Nielsen, październik 2011 – wrzesień 2012).