w ,

Miłość, a nowe technologie – wyniki badania UPC Polska

Ankietowani odpowiadali m.in. na pytania czy jest możliwe, aby wirtualny związek przerodził się w szczere i prawdziwe uczucie w “realu”, czy będąc w związkach łatwiej nam się komunikować wirtualnie, czy nowe technologie pomagają nam we wspólnym spędzaniu czasu oraz jakie mamy plany na Walentynki.

Ponad połowa badanych przyznaje się do zawierania wirtualnych znajomości i poznania ciekawych osób w sieci. Internet stwarza nieograniczone możliwości w nawiązywaniu relacji międzyludzkich i zdecydowanie ułatwia zawieranie nowych znajomości. Doceniają to szczególnie osoby nieśmiałe, które gorzej radzą sobie z bezpośrednią formą kontaktu z ludźmi. Aż 35% respondentów jest przekonanych, że w Internecie można znaleźć miłość swojego życia, a 46% nawiązuje w ten sposób trwałe przyjaźnie. Znaczny odsetek badanych kontynuował znajomość internetową w realnym świecie – spośród 55% badanych, którzy zawarli znajomość przez Internet, aż 70% kontynuowało ją w realnym świecie, a dla ¾ z nich – trawa ona do dziś. Prawie 60% uczestników badania ”Miłość, a nowe technologie” pozostaje w związkach małżeńskich, natomiast 11% wskazało, że przy pierwszym spotkaniu partnerów pomógł Internet. Niemal wszyscy badani (98%), pozostający w stałym związku, kontaktują się ze sobą w czasie, kiedy nie mogą być razem np. podczas wykonywania obowiązków służbowych, czy wyjazdów. Ponad połowa badanych kontaktuje się ze sobą częściej niż raz dziennie. Respondenci najczęściej poruszają zwyczajne, codzienne sprawy, dotyczące domu i rodziny wykorzystując przy tym telefon (84%), bądź sms (76%). Jeśli zaś chodzi o uczucia, to najchętniej dzielą się nimi przy użyciu komunikatora (14%) i telefonu (9%), rzadziej wysyłają miłosne wyznania e-mailem (7%).

Respondenci uznali, że nowoczesne technologie pomagają we wspólnym spędzaniu wolnego czasu i pozytywnie wpływają na relację między partnerami (ponad 50%). Połowa respondentów stwierdziła, że wspólne oglądanie telewizji ma pozytywny wpływ na budowanie relacji w związku. Badania wykazały, że 78% z nas spędza czas w ten sposób, głównie na oglądaniu filmów i seriali (71%), programów informacyjnych (50%), edukacyjnych (42%) oraz tych, związanych z dzielonymi pasją, jak gotowanie (34%), czy podróże (36%). Wielu badanych (64%) wskazało rozmowy na różne tematy, jako fantastyczną formę spędzania wolnego czasu we dwoje. Na kolejnych miejscach znalazły się spotkania z przyjaciółmi na tzw. “domówkach” (45%), wspólne gotowanie (39%), czy czas poświęcony dzieciom (28%).

Wyniki badania UPC pokazują, że zdania dotyczące wyznawania uczuć za pomocą mediów są podzielone. Ponad połowa badanych uznała telefon za najlepsze narzędzie mówienia o uczuciach i miłości, wskazując na drugim miejscu sms (39%), komunikatory internetowe (34%) oraz e-mail (29%). Dodatkowo 18% uczestników badania wypowiedziało się pozytywnie na temat poprawy relacji ze swoim partnerem właśnie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych mediów. Natomiast 37% uznało, że pomagają one również rozwiązywać problemy w związkach, kłótniach itp. Respondenci wskazywali, że dużo łatwiej komunikować sie z partnerem za pomocą telefonu, czy sms w sytuacji kryzysu. Łatwiej jest bowiem przekazywać swoje emocje i uczucia przez krótką wiadomość np. e-mail, ponieważ w ten sposób można dokładniej wyrazić to, co myślimy i czego oczekujemy od partnera.

W Dzień Św. Walentego badani najczęściej dają sobie upominki lub kwiaty (45%) lub organizują uroczystą kolację (61%) w romantycznej scenerii. Aż 75% badanych obchodzi Walentynki, dlatego zbliżające się święto zakochanych jest idealną sposobnością, aby w prosty sposób okazać uczucia bliskiej osobie. Wysyłanie miłosnych wyznań za pomocą e-kartki, zamówienie przez Internet bukietu kwiatów, sprawi radość naszemu partnerowi zwłaszcza, gdy zakochani nie mogą być w tym dniu razem.

***

O badaniu:

Badanie Miłość a nowe technologie. Czy nowe technologie wpływają na budowanie relacji międzyludzkich? przeprowadzono przez UPC Polska, za pomocą formularza on-line, próba: n=400, grudzień 2011

UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. We wrześniu 2011 UPC Polska sfinalizowało zakup spółki Aster, rozpoczynając integrację obu firm. W zasięgu sieci UPC Polska oraz Aster znajduje się 2 608 300 mln gospodarstw domowych w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska oraz Aster mają łącznie 1,493,900 abonentów telewizji kablowej, w tym 584 600 telewizji cyfrowej, 774 800 telewizji analogowej, 750 200 użytkowników internetu i 336 100 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska, właściciel spółki Aster, jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 14 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile i Australii. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 września 2011).

Avatar photo

Napisane przez Black&White PR

Irlandczycy wybrali Toruń

Szkodliwe oprogramowanie Chupa Cabra: ataki na urządzenia płatnicze