Wierzymy, że rozpoczynająca się kampania, zarówno poprzez swoją wieloetapowość jak i wykorzystanie mediów społecznościowych aktywnie zaangażuje mieszkańców Krakowa i regionu, którzy będą mieć głos na wszystkich jej etapach – od wyboru konkursowej pary po aranżację Mieszkania Marzeń. Dzięki połączeniu działań eventowych i interaktywnych chcemy, w niestandardowy sposób, zaprezentować asortyment z nowego katalogu IKEA oraz pokazać, że urządzanie mieszkania to również wspaniała zabawa – mówi Anna Knapik, Kierownik Marketingu IKEA Kraków.
Główny element kampanii to event z pogranicza real life i interactive’u. Jego bohaterami będzie zwyczajna z pozoru para, która musi jednak wykazać się dużą komunikatywnością, otwartością i kreatywnością. W końcu nie każdy ma na tyle odwagi, by przez tydzień mieszkać pod czujnym okiem całego Krakowa – a właśnie to będzie zadaniem konkursowej pary, którą wybiorą internauci.
Pomysł, by para wprowadziła się do nieumeblowanego lokalu, do którego stopniowo napłyną artykuły wyposażenia wnętrz z asortymentu IKEA, ma na celu zachęcenie do zapoznania się z najnowszym katalogiem i pokazanie, że urządzanie mieszkania może być wspaniałą przygodą. Codziennie lokatorzy Mieszkania Marzeń będą udostępniać na videoblogu zdjęcia z wydarzeń oraz publikować posty dotyczące kolejnych elementów wyposażenia, które chcieliby otrzymać. Internauci – za pomocą aplikacji na Facebooku – zagłosują na zestaw mebli, który następnego dnia znajdzie się w Mieszkaniu.
– Kampania, dzięki interaktywnemu mechanizmowi, pozwala nam w nietypowy sposób przedstawić aktualną ofertę IKEA. Biorąc udział w zabawie, internauci zapoznają się z wybranymi propozycjami z najnowszego katalogu, będą mieć wpływ na bieg wydarzeń w Mieszkaniu Marzeń, a ich udział w głosowaniu zostanie dodatkowo nagrodzony – mówi Dominik Gil, dyrektor zarządzający w Grupie Eskadra, odpowiedzialnej za obsługę eventu.
Zgłoszenia do udziału w zabawie przyjmowane są od 20 do 31 sierpnia poprzez specjalną aplikację na fanpage’u IKEA Kraków. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie krótkiego jednominutowego filmiku z uzasadnieniem, dlaczego to właśnie dana para powinna zamieszkać w Mieszkaniu Marzeń. Filmik można nagrać samodzielnie lub skorzystać z pomocy na dodatkowym castingu w krakowskim sklepie, w sobotę 1 września.
Spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze 10 najciekawszych par. Następnie wszystko w rękach internautów. To oni – za pomocą specjalnie przygotowanej na potrzeby kampanii aplikacji na fanpage’u IKEA Kraków na Facebooku – zdecydują, kto zamieszka w Mieszkaniu Marzeń i otrzyma kartę upominkową IKEA na zakupy o wartości 20 000 zł,
a także które elementy wyposażenia pojawią się w mieszkaniu! Głosować warto, ponieważ IKEA Kraków postanowiła nagrodzić każdy oddany głos.
Akcja zakończy się w ostatni weekend września parapetówką, na którą zostaną zaproszeni mieszkańcy Krakowa.
Key Visuale wykorzystywane w kampanii podkreślają możliwość dowolnego łączenia elementów, nawiązując zarówno do akcji marketingowej, jak i do nowego asortymentu sklepu IKEA.
Kampania „Urządź z nami Mieszkanie Marzeń” obejmuje lokalne media: Internet, prasę, radio. Za koncepcję oraz realizację akcji odpowiada pomysłodawca – Grupa Eskadra, działaniami Public Relations zajmuje się Open Media, natomiast media zaplanował dom mediowy MEC.
Harmonogram akcji:
I etap:
20-31 sierpnia – zgłoszenia poprzez aplikację na fanpage’u IKEA na Facebooku
1 września – dodatkowy casting w IKEA Kraków
II etap:
3-6 września – spotkania z 10 wybranymi parami i wyłonienie finalistów
III etap:
12-18 września – głosowanie na pary poprzez aplikację na Facebooku
19 września – wyłonienie zwycięzców castingu
24-30 września – tydzień w Mieszkaniu Marzeń
29-30 września – parapetówka
Szczegóły oraz regulamin konkursu dostępne są pod adresem: www.facebook.pl/IKEA.Krakow