Forum odbyło się w Serocku k. Warszawy w dn. 4-6 września br. Credit Agricole po raz kolejny był Partnerem Strategicznym wydarzenia oraz Partnerem kategorii specjalnej Rankingu: Lider Ekspansji.
W pierwszym dniu Forum, Jakub Olipra, ekonomista CABP specjalizujący się w sektorze Agro, wygłosił wykład pt. „Czy to koniec podwyższonej zmienności cen na rynku mleka?”. Analizę zagadnienia przeprowadził wykorzystując nowy serwis analityczny poświęcony sektorowi rolno-spożywczemu – AGROstat.
AGROstat to serwis internetowy CABP, w którym będą prezentowane raporty i analizy, prognozy wskaźników i parametrów oraz prawdopodobne scenariusze rozwoju sytuacji rynkowej dla poszczególnych branż sektora rolno-spożywczego (np. drobiu, jaj, wołowiny, mleka), jak również prognozy wskaźników makroekonomicznych (np. kursy walut, stopy procentowe, inflacja, ceny paliw), autorstwa ekspertów Banku i Grupy CA. Użytkownik AGROstatu będzie miał możliwość personalizowania wyświetlanych treści pod kątem interesujących go branż. Serwis adresowany jest do producentów i przetwórców żywności: od rolników, poprzez mikrobiznes, średnie i duże przedsiębiorstwa, po korporacje lokalne i międzynarodowe.
Wykorzystując AGROstat, Jakub Olipra omówił bieżące tendencje na światowym rynku mleka oraz przedstawił prognozy CABP dotyczące kształtowania się cen skupu mleka w kolejnych kwartałach. Jednocześnie w swoim wystąpieniu zaprezentował podstawowe funkcjonalności AGROstatu, który spotkał się z dużym zainteresowaniem przedstawicieli branży mleczarskiej.
Podczas uroczystej Gali, która odbyła się w drugim dniu Forum, Piotr Kwiatkowski, prezes zarządu CABP, wręczył zwycięzcy – Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Kole, statuetkę Lidera Ekspansji 2018. Statuetka przyznawana jest co roku za szczególne osiągnięcia na polu wprowadzania nowych produktów na rynek polski i zagraniczny oraz pozyskiwanie zagranicznych rynków zbytu. Podczas Gali wyłoniono też laureatów kategorii głównej Lider Mleczarstwa w odniesieniu do największych, dużych i skupowych spółdzielni mleczarskich, a także innych kategorii specjalnych, takich jak Biznes Odpowiedzialny Społecznie, Najwyższa Rentowność Sprzedaży oraz Manager Roku.
Ostatni dzień Forum – Ladies Day, zarezerwowany był wyłącznie dla kobiet. Panelistki z kraju i zagranicy rozmawiały o roli kobiet w światowym sektorze mleczarskim oraz wyzwaniach, przed którymi stoją liderki mleczarstwa. Wśród nich – Agata Jakóbczyk-Zielińska, dyrektor Departamentu Klientów Korporacyjnych – mówiła o obecności i potencjale kobiet w polskim biznesie mleczarskim oraz ścieżkach wspierania aktywności i przedsiębiorczości kobiet w tej branży.
Międzynarodowe Forum Mleczarskie odbyło się już po raz siedemnasty. Formuła wydarzenia daje możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami władz krajowych i unijnych, reprezentantami polskich i zagranicznych stowarzyszeń branżowych, zarządzającymi największych zakładów mleczarskich w kraju i na świecie oraz ekspertami i specjalistami branży mleczarskiej. To również szansa na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Gośćmi tegorocznej edycji Forum byli m. in. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Prezes Zarządu oraz Sekretarz Generalny Europejskiego Stowarzyszenia Mleczarzy – EDA, Sekretarz Generalny Eucolait, Europejskiego Stowarzyszenia Handlu Produktami Mleczarskimi.