Merlin.pl, według raportu „E-commerce 2010” przygotowanego przez Internet Standard, to czwarty największy w Polsce sklep internetowy. Merlina miesięcznie odwiedza ponad milion niepowtarzanych użytkowników, którzy składają ponad sto tysięcy zamówień. Sklep konsekwentnie rozwija swoją ofertę, wprowadzając nowe kategorie produktowe, a także inwestuje w obszary związane z obsługą klienta. Ten rok kończy wdrożeniem dwóch znaczących projektów – uruchomieniem sprzedaży produktów cyfrowych i automatyzacją magazynu.
Dwa razy szybciej
Od początku istnienia Merlin.pl stara się kreować rozwiązania i dobre praktyki e-commerce. Oczekiwanie na zgodę na połączenie z NFI EMF wstrzymało na kilka miesięcy działania rozwojowe. Odkąd umowa z tym inwestorem przestała obowiązywać, podjęte zostały na nowo tematy, które wpisują się w długofalową strategię Merlina. Dlatego w okresie wakacyjnym sklep przeprowadził duże zmiany procesów logistycznych w magazynie. Wdrożenie tak nowoczesnych rozwiązań, jak system „Put to light” oraz systemów transportu wewnętrznego podniosło szybkość procesu przygotowania wysyłki paczek o ok. 100 proc., zaś nowoczesny system magazynowania pozwolił zwiększyć powierzchnię składowania aż o 60 proc. Dzięki tym inwestycjom, Merlin.pl jest dobrze przygotowany do przyjęcia zwiększonej liczby zamówień świątecznych, zachowując najwyższe standardy obsługi zamówień.
– Automatyzacja naszego magazynu zwiększyła elastyczność, tak ważną dla handlu e-commerce, znacząco podniosła jakość obsługi klientów i ułatwiła eliminację pomyłek w kompletacji zamówień – przekonuje Paweł Kozłowski, Dyrektor Logistyki Merlin.pl. – Inwestycja w magazynie to korzyść również dla samych pracowników – otrzymali oni większe wsparcie ze strony systemów i urządzeń, a także możliwość poznania bardzo nowoczesnych technologii – dodaje.
Wirtualna półka – ebooki od Virtualo i audiobooki od Audioteki
Z początkiem listopada sklep włączył do swojej oferty również ebooki i audiobooki do pobrania online, łącznie ponad 6000 tytułów.
– Obserwowaliśmy rynek produktów cyfrowych od dłuższego czasu i uznaliśmy, że to dobry moment, aby Merlin wszedł w tę branżę. Analizując nawet naszą własną sprzedaż takich urządzeń, jak e-czytniki i tablety, szacujemy, że istotna grupa naszych klientów, kupujących książki, może być zainteresowana formatem elektronicznym – mówi Anna Bogdańska.
Sklep zamierza sprzedawać e-booki i audiobooki oferowane przez wszystkich wydawców i dostawców na polskim rynku. Pierwszymi dostawcami, z którymi nawiązał współpracę są serwisy Virtualo i Audioteka.
Zdecydowaliśmy się na współpracę z tymi partnerami głównie ze względu na bardzo szeroką ofertę i dobrą jakość oferowanych plików – mówi Anna Bogdańska. Doceniamy także łatwość, z jaką nawiązaliśmy współpracę, duże kompetencje biznesowe i doświadczenie w branży – dodaje.
Sklep zapowiada, że po Nowym Roku rozpocznie aktywną promocję działu. – Będziemy pracować nad poszerzeniem asortymentu i nowymi rozwiązaniami dedykowanymi produktom cyfrowym – zapewnia Anna Bogdańska.