„Łódź kreuje eventy” to wydarzenie, którego idea powstała w oparciu o strategię promocji andel’s Hotel Łódź poprzez promocję destynacji oraz o nowe pozycjonowanie Łodzi jako miasta przemysłów kreatywnych. „Naszym celem było pokazanie, iż Łódź to miasto otwarte na kreatywne pomysły eventowe i posiadające doskonałe zaplecze do ich realizacji. „Marketing by experience” to w naszym przekonaniu najlepszy sposób na promocję destynacji.” – podkreśla Anna Olszyńska, General Manager andel’s Hotel Łódź. W ciągu 3 dni eventu od 7 do 9 września w sumie 120 meeting plannerów z największych polskich agencji i korporacji miało okazję na bliższe spotkanie z Łodzią i andel’s Hotel Łódź oraz ich atrakcjami.
Event rozpoczął się konferencją z udziałem wiceprezydenta miasta Radosława Stępnia, który pięknie opowiedział o nowych inspiracjach Łodzi i podkreślił, że „październik będzie należał do Łodzi”. Poza licznymi imprezami kulturalnymi miasto planuje na ten czas również swoją medialną kampanię promocyjną. Następnie goście zostali zaproszeni na wernisaż wystawy łódzkiego artysty-malarza Leszka Bartkiewicza „Sports Competitions” oraz na „Monte Carlo Night” do Casinos Poland w Manufakturze.
W sobotę przyszedł czas na nieszablonowe poznawanie Łodzi. Gra miejska przygotowana przez grupę Fabricum opierała się na nowej strategii miasta „Łódź kreuje”. „Kod Łodzi” prowadził przez najciekawsze eventowe miejsca Łodzi – Międzynarodowe TargiŁódzkie, Atlas Arenę, Muzeum Włókiennictwa i ul. Piotrkowską. Tancerze z grupy KIJO poprzez taniec i ruch nie tylko wskazywali drogę, ale też dawali wskazówki uczestnikom gry miejskiej i przyciągali uwagę przechodniów. Restauracja Anatewka zapewniła graczom odpoczynek i lunch, wzbogacony o muzyczną niespodziankę – występ „Samokhin Band”.
Po dniu rywalizacji i relaksie w andel’s Hotel Łódź, przyszedł czas na kolejny przemysł kreatywny – modę. „Fashion Night” w nowoczesnej Sali Balowej andel’s Hotel Łódź przeniósł wszystkich do świata glamour. Po uroczystej kolacji zasiadanej goście mieli okazję zobaczyć podniebny występ grupy Ocelot – akrobacja w powietrzu zrobiła na wszystkich niezwykłe wrażenie. Następnie rozpoczęła się impreza taneczna, podczas której kreacje gości były oceniane przez Agatę Wojtkiewicz, Irminę Kubiak oraz Bernarda Saczuka, a Dariusz Tarczyński opowiedział o tym, co ubiór mówi o człowieku. W niedzielę ci, którzy uznali, że jeszcze zbyt słabo poznali Łódź, wzięli udział w 2-godzinnej wycieczce z przewodnikiem zorganizowanej przez Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego.
Partnerami eventu „Łódź kreuje eventy” zostały podmioty, które są żywo zainteresowane promocją Łodzi branży MICE (Meetings, Incentives, Conference, Events, czyli spotkania, konferencje, imprezy): Urząd Miasta Łodzi, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, PKP Intercity, Atlas Arena, Międzynarodowe Targi Łódzkie, BVS Lighting, Grupa Fabricum, Restauracja Anatewka, Casinos Poland, SoundEdit i Moda Forte.