Agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadała, które uczelnie publiczne kładą największy nacisk na komunikację i cieszą się dzięki temu najlepszą renomą.
Wśród uniwersytetów klasycznych zdecydowanie najbardziej medialną szkołą w Polsce jest Uniwersytet Warszawski. W minionym roku akademickim (od 1 października 2011 do 30 września 2012) pojawiło się na jego temat ponad 44 tys. publikacji. W poprzednim rankingu przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w marcu, UW również zajmował pierwszą pozycję, ale zanotował wówczas niecałe 34 tys. publikacji.
Wyniki analizy pokazują wzrost zainteresowania szkolnictwem wyższym w ogóle. To efekt przeciągającego się kryzysu, w warunkach którego rozwój i edukacja jest jednym z kluczowych czynników jego przezwyciężania. Jednocześnie w dalszym ciągu to uniwersytety klasyczne są tym typem uczelni, które najbardziej przyciągają uwagę mediów. Pomimo licznych głosów mówiących o niedoborze inżynierów na polskim rynku pracy, uczelnie techniczne przegrywają z uniwersytetami. Z kolei Uniwersytet Warszawski jest najbardziej medialną szkołą wyższą w Polsce, niezależnie od kategorii.
W klasyfikacji uniwersytetów klasycznych – w porównaniu do poprzedniego rankingu – UW powiększył przewagę na Uniwersytetem Jagiellońskim. Trzecią pozycję utrzymał Uniwersytet Śląski, do którego bardzo zbliżył się poznański UAM. Czwarta lokata należy do lubelskiego UMCS, który zdystansował Uniwersytet Wrocławski.
Już jutro ukaże się klasyfikacja najbardziej medialnych uczelni ekonomicznych. W środę opublikujemy ranking medialności uniwersytetów przyrodniczych, natomiast w piątek – uczelni technicznych.