Nowe standardy reklamy display zostały opracowane przez grupę roboczą Brand Advertising IAB Polska w skład której wchodzą: wydawcy, sieci, domy mediowe oraz agencje interaktywne. Określenie standardów zajęło ponad rok i było wynikiem kompromisu oczekiwań reklamodawców i wydawców na rynku reklamy internetowej.
Do tej pory standardy zostały przyjęte przez 13 wydawców internetowych i sieci, którzy tym samym zaakceptowali wymagania jakie powinna spełniać reklama internetowa, by mogła być wyemitowana u wszystkich stosujących się do standardu. Wydawca taki przyjmuje do emisji każdą kreację stworzoną zgodnie z tym standardem.
Standard określa m.in. tzw. minimalne i maksymalne wagi. Oznacza to, że przed przystąpieniem do procesu tworzenia reklam internetowych wydawca opracowuje specyfikację dotyczącą emisji kreacji, podając format reklamy. W praktyce oznacza to, że wydawca może przyjąć kreację rozwijaną do większego rozmiaru, ale nie może wymagać mniejszego rozmiaru.Standard IAB Polska daje więc obopólne korzyści wydawcom i reklamodawcom.
MEC Interaction stosuje standardy IAB Polska i zobowiązuje się do tworzenia reklam internetowych zgodnych z wytycznymi wydawców internetowych, którzy stosują się do standardu. Klientom MEC Interaction daje to gwarancję akceptacji kreacji i formatu reklamy dostarczanej przez MEC Interaction, ułatwiając tym samym proces tworzenia reklam internetowych i skracając czas niezbędny na ich przygotowanie.
MEC Interaction aktywnie wspiera wszelkie aktywności IAB Polska, dając tym samym przykład pozostałym podmiotom działającym na tym rynku. Jestem przekonana, że dzięki tej inicjatywie stworzony przez nas Standard Reklamy Display zostanie dostrzeżony przez kolejne przedsiębiorstwa – powiedziała Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektor biura IAB Polska.
Dział MEC Interaction istnieje od sierpnia 2006 roku, obecnie zatrudnia ponad 40 osób i oferuje kompleksową obsługę w ramach mediów cyfrowych. Obsługuje klientów sektora: telekomunikacyjnego, finansowego, dóbr szybko zbywalnych.