Ranking NESCAFÉ to jedyny ranking, przygotowany specjalnie dla maturzystów i studentów, podkreślający istotne dla nich kwestie. Idealnie wpisuje się w styl komunikacji młodej grupy docelowej wykorzystując mechanizmy społecznościowe. To właśnie najbardziej zainteresowani tworzą ranking wymieniając się swoimi opiniami na tematy najważniejsze dla studenta takie jak: ogólna popularność/prestiż uczelni, ale także aspekty praktyczne (ważne dla przyszłych studentów), tj. atmosfera, elastyczność w doborze studiów, wybór interesujących kierunków, stosunki z wykładowcami, infrastruktura czy nawet równouprawnienie. Tworząc ranking przewidziano szereg funkcjonalności angażujących młodych ludzi i bazujących na ich sposobie komunikowania i postrzegania rzeczywistości jak możliwość dopasowania uczelni do profilu psychograficznego przyszłego studenta. Dzięki postawieniu na opinie studentów i absolwentów przedsięwzięcie NESCAFÉ nie tylko angażuje grupę docelową, ale jest także niepowtarzalne i oryginalne na polskim rynku. Ranking NESCAFÉ, jako pierwszy uwzględnia także uczelnie prywatne.
Przy tworzeniu rankingu wykorzystano badanie przeprowadzone przez dział badań NK.pl, którym objęto ponad 10 tys. osób – studentów, absolwentów ponad 150 uczelni publicznych i prywatnych oraz tegorocznych maturzystów.
Pełen ranking, z tego jak i z poprzedniego roku, dostępny jest na stronie www.rankingnescafe.pl.
Projekt ten jest częścią długofalowej platformy komunikacyjnej marki NESCAFÉ 3in1, która jest pomysłodawcą i patronem rankingu. Zeszłoroczny ranking NESCAFÉ 3in1 został nagrodzony wyróżnieniem w kategorii „Best use of content” w konkursie innowacji w planowaniu mediów MEDIA TRENDY 2011.
Planowaniem i zakupem mediów na potrzeby kampanii zajął się MEC:Interaction, który odpowiadał również za przygotowanie funkcjonalności i kreację strony internetowej.