Podstawą komunikacji marki jest konkurs dla najmłodszych, wsparty kampanią w telewizji i Internecie, m.in. przygotowaną specjalnie na tę okazję interaktywną stroną internetową, a także działaniami public relations.
„Najnowsza kampania marki Marsjanki kładzie nacisk na uświadomienie najmłodszym, że pomaganie może być zabawą – niewiele kosztuje, a przynosi mnóstwo radości i satysfakcji” – mówi Anna Wojnar, Senior Brand Manager odpowiedzialny za markę. Kampania skierowana jest głównie do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Jej celem jest wsparcie dorosłych w niełatwym zadaniu, jakim jest nauczenie swoich pociech, że warto pomagać.
Zorganizowany przez agencję reklamową Hypermedia Isobar na zlecenie producenta Marsjanek konkurs polega na przesłaniu rysunku ukazującego sytuację, w której dziecko pomaga innym. Najlepsza praca posłuży jako scenariusz do reklamy Marsjanek, a jej autor otrzyma ponadto atrakcyjną konsolę do gier. Dodatkowo 100 wyróżnionych przez Jury rysunków zostanie nagrodzonych zestawami plastycznymi oraz produktami Marsjanki, natomiast na każdego, kto prześle pracę czeka nagroda gwarantowana – Dyplom Marsjańskiego Pomocnika.
Na potrzeby komunikacji konkursu powstała interaktywna strona www.pomaganiezmarsjankami.pl, gdzie – oprócz informacji o samym konkursie i produktach marki Marsjanki – można obejrzeć galerię wszystkich nadesłanych prac.
Konkurs „Pomaganie z Marsjankami to zabawa z nagrodami” trwa od 03.10.2011 do 11.12.2011 roku. Wspiera go intensywna kampania TV. 30-sekundowy spot telewizyjny, utrzymany w radosnej, kolorowej konwencji, przedstawia chłopca, który dzięki porcji Marsjanek ma energię sprostać codziennym wyzwaniom, bez obaw o jesienne przeziębienia. Bohater reklamy przenosi sytuacje z życia codziennego na kartkę papieru, co może mu pomóc w wygraniu atrakcyjnych nagród w Marsjańskim konkursie, prezentowanych pod koniec spotu.
Kampania telewizyjna objęła swoim zasięgiem ogólnopolskie oraz tematyczne stacje telewizyjne. Dodatkowo wspierają ją działania w Internecie.
Kreację przygotowano we współpracy z agencją reklamową Hypermedia Isobar, zakupem mediów zajął się dom mediowy Initiative, natomiast za działania PR odpowiada agencja Open Media.