– Przygotowujemy się do przejścia na główny parkiet – mówi prezes spółki, Krzysztof Jaszczuk. – Oczywiście na razie są to plany, które chcemy zrealizować w połowie następnego roku. Nie wykluczamy, że przy okazji przejścia na rynek podstawowy warszawskiej giełdy pozyskamy środki finansowe na kolejne placówki naszej firmy.
Marka konsekwentnie realizuje plany ekspansji terytorialnej – docelowo chce świadczyć swoje usługi na terenie całego kraju.
– W ubiegłym roku otworzyliśmy trzy placówki, w tym roku kolejne cztery i obecnie swoją działalność prowadzimy na terenie 9 województw – dodaje prezes Jaszczuk.
Firma rozszerza też pole swojej działalności pod kątem docieranie do klientów; obecnie przygotowuje drugi kanał dystrybucji.
– Chcemy nasz produkt sprzedawać za pomocą pośredników finansowych, jednak będziemy wdrażali te plany powoli, by zorientować się, jakie są ryzyka przy sprzedaży przez ten kanał – mówi Krzysztof Jaszczuk.
W przyszłym roku Marka chce obsługiwać 50 tys. klientów, obecnie ma ich ponad 19 tys. Prezes Marki szacuje łączną liczbę osób korzystających z usług firm pożyczkowych w Polsce na około milion.
Marka specjalizuje się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Spółka oferuje pożyczki o wartości od 300 do 2000 zł na okres od 8 do 60 tygodni.
– Finansujemy swoją działalność kapitałami własnymi oraz środkami pochodzącymi z oferty prywatnej (ponad 6 mln zł), emisji obligacji (14,1 mln zł) i kredytu bankowego (ok. 4 mln zł) – dodaje Krzysztof Jaszczuk.
Spółka zatrudnia obecnie ok. 700 przedstawicieli.
Marka w tym roku planuje wypracować 25,65 mln zł przychodów oraz 4,04 mln zysku netto. W 2013 roku 38,80 mln zł oraz 7,85 mln zł, natomiast prognozy spółki na 2014 rok zakładają zrealizowanie sprzedaży na poziomie 52,08 mln zł oraz wypracowaniu 12,47 mln zł zysku netto.