Zarząd Marka podjął uchwałę o przydziale dwuletnich obligacji serii A. Spółka pozyskała 14,1 mln zł, a na obligacje zapisało się 51 inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. – Emisja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Niezmiernie cieszy nas fakt, że w subskrypcji wzięli udział również inwestorzy finansowi, w tym Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych – przyznaje Krzysztof Jaszczuk, Prezes Zarządy Marka S.A. Do końca marca papiery mają trafić do obrotu na Catalyst. Ich oprocentowanie to stawka WIBOR6M + 8%.
Sukces oferty znacząco ułatwi szybką rozbudowę sieci sprzedaży Spółki. Za pozyskane pieniądze firma chce do końca I kwartału otworzyć biura sprzedaży w Gdańsku, Toruniu, Łodzi i Krakowie oraz dokapitalizować istniejące placówki. Po wejściu do nowych miast Spółka będzie funkcjonować w większości regionów kraju. Do tej pory Marka systematycznie umacniała swoją pozycję na terenie województwa lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, podlaskiego oraz warmińsko-mazurskiego.
Strategia ekspansji regionalnej ma pozwolić na realizację prognoz firmy. Marka w tym roku planuje wypracować 25,6 mln zł przychodów oraz 4,0 mln zysku netto. W 2013 roku 38,8 mln zł oraz 7,8 mln zł, natomiast prognozy Spółki na 2014 rok zakładają zrealizowanie sprzedaży na poziomie 52,1 mln zł oraz wypracowaniu 12,5 mln zł zysku netto.
W 2011 r. firma zarobiła 2,4 mln zł przy przychodach 10,9 mln zł. Wynik na poziomie EBITDA w 2011 roku ukształtował się na poziomie 5,2 mln zł. W samym czwartym kwartale 2011 r. Marka S.A. zarobiła blisko milion złotych przy przychodach na poziomie 3,9 mln zł.
Informacje o spółce:
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na koniec 2011 roku Spółka posiadała ponad 12 tys. klientów (13,1 tys. aktywnych umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez pięć biur (Białystok, Lublin, Olsztyn, Radom, Rzeszów) na obszarze pięciu województw: lubelskie, mazowieckie, podkarpackie, podlaskie, i warmińsko-mazurskie. Obsługą klientów zajmuje się ponad 300 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.