Błyskawiczna ekspansja białostockiej spółki Marka S.A. jest możliwa dzięki środkom z przeprowadzonej w lutym emisji obligacji. Z oferty prywatnej emisji obligacji serii A Spółka zebrała 14,1 mln zł. Pozyskane środki z tej emisji już dziś zaczynają na siebie zarabiać dzięki otwarciu czterech kolejnych placówek oraz dokapitalizowaniu istniejących.
„Konsekwentnie realizujemy strategię rozbudowy sieci sprzedaży naszych usług na terenie całego kraju. Dzięki środkom pozyskanym z emisji obligacji błyskawicznie rozpoczęliśmy działalność w czterech kolejnych aglomeracjach.”– powiedział Krzysztof Jaszczuk, Prezes Zarządu Marka S.A.
Dzięki otwarciu nowych placówek, oferta firmy będzie dostępna na obszarze dziewięciu województw. Marka S.A. dalej realizuje strategię ekspansji regionalnej i stale zwiększa liczbę osób tworzących sieć sprzedaży spółki. Z firmą współpracuje kilkuset przedstawicieli handlowych, których liczba szczególnie silnie rośnie w nowych placówkach. W krótkim czasie spółka chce świadczyć swoje usługi we wszystkich województwach w kraju.
Cztery nowe placówki są kolejnym etapem mającym przyczynić się do realizacji prognoz finansowych firmy. Marka S.A. w tym roku planuje wypracować 25,7 mln zł przychodów oraz 4,0 mln zysku netto. W 2013 roku wyniki te mają wynieść odpowiednio 38,8 mln zł oraz 7,9 mln zł. Prognozy Spółki na 2014 rok zakładają zrealizowanie sprzedaży na poziomie 52,1 mln zł oraz wypracowaniu 12,5 mln zł zysku netto. W 2011 r. firma zarobiła 2,4 mln zł przy przychodach 10,9 mln zł. Wynik na poziomie EBITDA w 2011 roku ukształtował się na poziomie 5,2 mln zł. W samym czwartym kwartale 2011 r. Marka zarobiła blisko milion złotych przy przychodach na poziomie 3,9 mln zł.
Informacje o spółce:
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na styczeń 2012 roku Spółka posiadała ponad 12 tys. klientów (13,1 tys. aktywnych umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez dziewięć biur (Białystok, Lublin, Olsztyn, Radom, Rzeszów, Gdańsk, Kraków, Łódź i Toruń) na obszarze dziewięciu województw. Obsługą klientów zajmuje się ponad 300 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.