Współwłaścicielka i projektantka gier w Gamescape – Magdalena Budek – została wyróżniona przez platformę Strong Women in IT. To społeczność skupiająca ponad 350 kobiet- menadżerek z branży IT z całego świata. Celem platformy jest łączenie, wspieranie i inspirowanie kobiet, a także tworzenie najlepszych standardów branżowych w zakresie równości i transparentności.
Co roku kapituła społeczności Strong Women in IT publikuje globalny raport, w którym wyróżnia pracowite i inspirujące kobiety – liderki, które osiągnęły sukces w branży technologicznej.
„Wybrałam branżę nowych technologii ze względu na jej ciągły rozwój i nieograniczony potencjał do tworzenia innowacji. Bycie częścią tej dynamicznej dziedziny pozwala przyczyniać się do kształtowania przyszłości i odkrywać kreatywne rozwiązania, które pozytywnie wpływają na społeczeństwo.” – powiedziała Magdalena Budek, współwłaścicielka, projektantka gier i ekspertka w dziedzinie wykorzystania nowych technologii w Gamescape.
Kryteriami, jakimi kierowała się kapituła przy wyborze laureatek w tegorocznej edycji raportu były:
- Doświadczenie zawodowe i osobiste liderek
- Wyzwania rynkowe, jakim wyróżnione menadżerki musiały stawić czoło
- Temat przeciążenia technologią
- Najważniejsze trendy w branży IT
Coroczne wyróżnienia Strong Women in IT mają za zadanie promowanie różnorodności i wspieranie sukcesu kobiet w branży IT, a także inspirowanie kobiet poszukujących wzorców do naśladowania w świecie technologii.
************************************************
Magdalena Budek – filolog francuski z wykształcenia, projektantka pokoi zagadek, gier miejskich i wirtualnych z zamiłowania. Aktywna przedsiębiorczyni, współtwórczyni Gamescape i Escapecity – marek z branży edutainment i escape room. Projektantka teatralnych scenografii w pokojach zagadek, autorka oryginalnych rekwizytów dla graczy (high-tech props) oraz webdesignerka. Szeroko rozumianą grafiką zajmuje się zarówno offline jak i online, tworząc przestrzenie 360° w online escape rooms i grafiki w aplikacjach do gier miejskich z Augmented Reality (AR – Rozszerzona Rzeczywistość). Współtwórczyni prestiżowego projektu adaptacji idei escape room w instytucji kultury – „Filharmonia Escape Room”, realizowanego dla Filharmonii Krakowskiej oraz gry o polskich malarzach dla Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – zagrajwsztuke.pl.