Lot z lotniska Everett w Stanach Zjednoczonych do Warszawy trwał ponad 10 godzin. Zanim Dreamliner dotknął pasa startowego na Lotnisku Chopina wykonał nad lotniskiem niski przelot czyli tzw. low pass. Samolot pilotowało czterech kapitanów LOT-u: Jerzy Makula, Marian Wieczorek, Jarosław Zimmer i Krzysztof Lenartowicz przy wsparciu dwóch amerykańskich instruktorów z Boeinga.
Lotnisko Chopina już od wielu miesięcy jest przygotowane do przyjęcia i obsługi Boeingów 787. Po generalnym remoncie drogi startowej DS1 mogą na niej regularnie operować samoloty kodu E, do których zaliczany jest Dreamliner (w przyszłym roku wyremontowana zostanie również droga startowa DS3). Przy terminalu wyznaczonych jest sześć stanowisk do których dokować mogą samoloty tej wielkości. Wszystkie stanowiska wyposażone są m.in. w instalację umożliwiającą bezprzewodowe połączenie z Internetem i ściąganie aktualizacji oprogramowania sterującego systemami samolotu bezpośrednio z serwerów producenta.
Budynek terminala od strony miasta zdobi ogromny reklamowy banner z wizerunkiem Dreamlinera. W dniu przylotu samolotu lotniskowa rozgłośnia podawała również okolicznościowe komunikaty, a na ekranach informacyjnych FIS wyświetlane były okolicznościowe grafiki.
– Przylot Dreamlinera jest dla lotniska tak samo dużym wydarzeniem, jak i dla przewoźnika. Wspólnie celebrujemy to wielkie święto i ogromnie cieszymy się, że polscy pasażerowie jako pierwsi w Europie będą mogli doświadczać wrażeń związanych z lotem najnowocześniejszym samolotem świata z lub do Warszawy – mówi Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.
LOT będzie latać Dreamlinerem na krótkich trasach europejskich od 14 grudnia. Pierwszy rejs z pasażerami planowany jest na trasie Warszawa – Praga. Później maszyna będzie się pojawiała w innych miastach Europy. Od 16 stycznia Dreamliner wejdzie rozpocznie służbę na lotach transatlantyckich. Tego dnia B787 poleci na trasie Warszawa – Chicago. LOT będzie także latać Dreamlinerem między Warszawą a Nowym Jorkkiem, Toronto oraz Pekinem.