– Komfort i bezpieczeństwo pasażerów korzystających z Lotniska Chopina jest dla nas najwyższym priorytetem. Dlatego nie możemy pozwolić, żeby pasażerowie przylatujący do Warszawy byli nagabywani i oszukiwani przez osoby udające taksówkarzy. Korzystając ze wsparcia urzędu miasta i służb państwowych zamierzamy wreszcie z tym skończyć – zapowiada Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina.
Przedstawiciele Inspekcji Handlowej, Inspekcji Transportu Drogowego i Policji od kilku dni incognito sprawdzają uprawnienia kierowców i ceny oferowanych usług. Na osoby prowadzące działalność bez uprawnień lub oszukujące klientów co do wysokości opłaty za przejazd nakładane są wysokie kary grzywny.
W terminalu zainstalowane zostało dodatkowe oznakowanie dla pasażerów z informacją o nazwach i numerach telefonów korporacji taksówkowych rekomendowanych przez lotnisko. Plansze zainstalowane są m.in. w hali odbioru bagażu oraz na drzwiach wyjściowych.
– Wkrótce w hali przylotów i przed terminalem pojawią się także nowe wyraźne oznaczenia miejsca postoju rekomendowanych taksówek oraz asystenci w jaskrawych ubiorach wskazujący pasażerom drogę do legalnego postoju – informuje Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina.
Jeszcze przed rozpoczęciem piłkarskich mistrzostw Europy w terminalu ustawione zostaną stojaki z ulotkami przygotowanymi przez Urząd Miasta i plakaty wyjaśniające jak rozpoznać legalną miejską taksówkę. Na postoju przed terminalem ustawione zostaną także barierki formujące kolejkę pasażerów oczekujących na taksówkę.
Każdy pasażer, który czuje się nagabywany lub został poszkodowany czy oszukany przez osoby podające się za taksówkarzy może zgłosić ten fakt pracownikom Straży Ochrony Lotniska, którzy przyjmą zgłoszenie i przekażą je do wyjaśnienia Policji. Wraz z danymi osoby zgłaszającej przekazywane będą materiały z monitoringu i inne dostępne dowody. Można także wysłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres: [email protected], podając swoje dane wraz z informacją, kiedy zdarzenie miało miejsce. Informacje zostaną przekazane Policji do dalszego ścigania sprawcy wykroczenia.
– Namawiamy do zgłaszania tego typu przypadków, ale wyłącznie przez osoby, które faktycznie czują się poszkodowane. Tylko one mogą pełnić rolę świadków w postępowaniu prowadzonym przez Policję – zachęca Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.
– Problem nielegalnych taksówkarzy możemy rozwiązać tylko przy współpracy z pasażerami. Przede wszystkim możemy nawzajem się uświadamiać, że bezpieczne jest korzystanie tylko legalnych i prawidłowo oznakowanych taksówek. Zgłaszanie przypadków nagabywania i prób oszustwa pozwoli na podejmowanie skutecznych działań przez powołane do tego służby państwowe. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie wszystkie działania podejmowane przez nas wspólnie z miastem i Policją pozwolą wyeliminować zjawisko nielegalnych taksówkarzy na lotnisku w Warszawie – mówi dyrektor Michał Marzec.