w ,

Liberty Direct utrzymuje szybki wzrost

W samym II kwartale br. firma zebrała 72 mln zł składki przypisanej brutto osiągając w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku 49% wzrost. Na szybki rozwój firmy największy wpływ ma rozwój sprzedaży w multiagencjach. Równocześnie firma utrzymuje wysokie wyniki sprzedaży w kanałach directowych. Na koniec czerwca Liberty Direct ubezpieczało 376 tys. pojazdów, czyli o 60% więcej niż rok wcześniej.

Przypis składki Liberty Direct z OC komunikacyjnego zwiększył się o 63%, a z tytułu Autocasco o 15%. Wysoki wzrost firma zanotowała również w przypadku NNW (52%) oraz Assistance (53%). Z kolei sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych zwiększyła się o 37% w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku.

„Dynamiczny rozwój Liberty Direct jest efektem konsekwentnej realizacji przyjętej przez nas strategii, w ramach której na bieżąco optymalizujemy procesy operacyjne oraz inwestujemy w podnoszenie jakości obsługi Klientów, w tym również w obszarze likwidacji szkód. Dzięki efektywnemu zarządzaniu osiągamy w tych obszarach ponadprzeciętne wyniki. Potwierdzają to badania satysfakcji Klientów, z których wynika, że ze świadczonych przez nas usług zadowolonych jest ponad 90% Klientów. Możemy także pochwalić się najniższym – wśród ubezpieczycieli wywodzących się z directu – wskaźnikiem skarg kierowanych do Rzecznika Ubezpieczonych za I kw. 2012r.” – mówi Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. „Duży nacisk kładziemy na odpowiednią taryfikację i ocenę ryzyka. Jest to możliwe między innymi dzięki  integracji naszej platformy informatycznej z bazą danych UFG” – dodaje Kwieciński.

“W minionym półroczu intensywnie rozwijaliśmy sieć współpracujących multiagencji, dzięki czemu nasza oferta dostępna jest już u ponad 3,5 tysiąca agentów w całej Polsce. Inwestowaliśmy również w narzędzia IT usprawniające współpracę z multiagencjami, w tym zaawansowany panel do odnowień polis ubezpieczeniowych. Do systematycznego wzrostu składki przyczynia się ponadto stała współpraca z komisami, a także z bankiem BNP Paribas oraz porównywarkami” – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct. „W obszarze marketingu koncentrujemy się na rozbudowanych działaniach reklamowych w internecie. Cyklicznie prowadzimy ponadto reklamowe kampanie telewizyjne” – dodaje Karski.

Ważniejsze dane dotyczące likwidacji szkód

  • 20% szkód likwidowanych jest w ramach szybkiej ścieżki
  • Wypłata środków w ramach szybkiej ścieżki następuje w ciągu 3-4 dni
  • Decyzja o wypłacie należnego odszkodowania z AC zapada w 80% przypadków szkód w terminie do 7 dni
  • Kontakt z rzeczoznawcą odbywa się w ciągu 24h od zgłoszenia szkody

I półrocze z pozytywnym wynikiem zamknęła również Liberty Mutual Holding Company SA wraz ze spółkami zależnymi. Grupa wypracowała w II kwartale br. zysk netto w wysokości 139 milionów dolarów oraz 598 milionów dolarów w I półroczu br. Tym samym w II kwartale br. firma zwiększyła zysk o 318 milionów dolarów, oraz o 413 milionów dolarów I półroczu br., w porównaniu do analogicznych okresów 2011 roku.

Dodatkowe informacje na temat firmy są dostępne na www.libertydirect.pl.

_______________________________
Liberty Direct to dynamicznie rozwijający się ubezpieczyciel oferujący polisy przez telefon, internet oraz multiagencje. W 2011 roku przypis składki brutto towarzystwa wyniósł 202,9 mln PLN. Firma ubezpieczyła już ponad 300 tys. pojazdów. Oferta Liberty Direct obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych dla Klientów indywidualnych – OC, AC, NNW, Assistance oraz Ubezpieczenia Mieszkaniowe. Jednym z kluczowych elementów strategii firmy jest oferowanie ubezpieczeń w dobrej cenie przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług zwłaszcza w zakresie likwidacji szkód. Towarzystwo należy do amerykańskiej Grupy Liberty Mutual Insurance. w ww.libertydirect.pl
Liberty Mutual Insurance jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 26 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 84 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual Insurance oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej  Liberty Mutual Insurance są ubezpieczenia komunikacyjne dla Klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie Klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual Insurance obecna jest w Portugalii, Irlandii, Turcji, Hiszpanii, Polsce, a także w Rosji. W sierpniu br. firma ogłosiła ponadto otwarcie oddziału w piątej prowincji Chin – Shandong. w ww.libertymutual.com

Avatar photo

Napisane przez Walk&Talk

Firmy, pieniądze i rynek

Philips zgarnia dwie nagrody EISA