w

Lech Shandy – piwo nowej kategorii w portfelu Kompanii Piwowarskiej

Rynkowy debiut Lech Shandy wsparty będzie szeroką kampanią promocyjną.

Jasne piwo połączone w proporcji 50/50 lub 60/40 z lemoniadą to przepis na oryginalne shandy. Ten orzeźwiający napój z niewielką ilością alkoholu (ok. 2,5-3%) jest ogromnie popularny np. w brytyjskich pubach. Ale nie tylko. Znany jest w Hiszpanii (pod nazwą clara), we Francji i Szwajcarii – panache (lub panasch w niemieckojęzycznej części Szwajcarii). Rekordy popularności bije także w Niemczech – skąd pochodzi. Tam występuje pod nazwą radler.

Nowy Lech w Kompanii

Piwo łączone z lemoniadą od lat ma wielu zwolenników w krajach zachodnich. Dlaczego koneserzy piwa w Polsce nie mieliby cieszyć się jego oryginalnym, orzeźwiającym smakiem? – mówi Tomasz Kanton, Brand PR Manager Kompanii Piwowarskiej, która zdecydowała się wprowadzić na polski rynek Lecha Shandy. – Lech Shandy to odpowiedź na zmieniające się i coraz bardziej zróżnicowane gusta Polaków w kwestii piwa. I jednocześnie przełomowy, bo pierwszy produkt z poza kategorii piw w portfolio Kompanii Piwowarskiej – dodaje.

Czym Lech Shandy może przekonać do siebie konsumentów? Lekko gazowany, dobrze schłodzony Lech Shandy to napój o smaku łączącym piwne nuty chmielowe i goryczkę z aromatami lemoniady. Do gustu przypadnie szczególnie osobom poszukującym orzeźwienia. Można się nim napić – jest mniej słodki od znanych piw bezalkoholowych, czy smakowych, ale słodszy od klasycznego jasnego pełnego. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż Lech Shandy zawiera relatywnie niską zwartość alkoholu. Dzięki temu to idealny napój na upalne dni, dobry także na chilloutowe spotkania z przyjaciółmi. Lech Shandy najlepiej smakuje schłodzony do 4 stopni Celsjusza.

Historia i geneza

Pierwsze piwo z lemoniadą powstało już w latach 20 XX w. Od tego czasu połączenie piwa i lemoniady (shandy, radler, clara, itd.) – jedna z najoryginalniejszych i najbardziej lubianych „wariacji” na temat piwa na świecie – rozpoczęło swoją ekspansję na kolejne kraje. Popularny jest zresztą nie tylko w Europie –  coraz większe uznanie zdobywa także w Azji.

Teraz będzie dostępny również w Polsce, jako pierwsze piwo z kategorii shandy wprowadzane przez Lecha – jedną z największych marek piwnych na rynku. Lech Shandy nie jest piwem smakowym, tylko rzeczywistą mieszanką dwóch napojów: piwa Lech Premium oraz specjalnie przygotowanej lemoniady. Odpowiednie zestawienie obu składników przez browarników Kompanii Piwowarskiej pozwoliło na uzyskanie idealnego balansu między piwem a lemoniadą.

Lech Shandy pojawi się na sklepowych półkach w dwóch innowacyjnych opakowaniach: w nowej, zwrotnej butelce 0,5 l z systemem Easy Grip (to tłoczone na szklanej powierzchni wypustki, dzięki którym lepiej trzyma się dłoni)  oraz w puszkach o nowej pojemności – 0,44 l, idealnie godzącej gusta zarówno miłośników piwa jak i napojów gazowanych – dostępnych wyłącznie w czteropaku. Sprzedaż będzie prowadzona zarówno w handlu tradycyjnym, jak i nowoczesnym.

Debiutowi Lecha Shandy towarzyszyć będą szeroko zakrojone działania marketingowe.
W hurtowniach, sklepach detalicznych, a także lokalach gastronomicznych pojawią się materiały POSM. Marka otrzyma wsparcie w postaci kampanii outdoorowej, spotów telewizyjnych, działań ambientowych oraz interactive. Kampanię uzupełni promocja bezpośrednia w punktach sprzedaży.

Więcej na:  www.lech.pl

  

***

Kompania Piwowarska – lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży  osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Piotr Komorowski

Senior Consultant
Q&AConsulting
[email protected]

tel.: +48 61 852 58 49;

tel. kom.: +48 69 44 75 305

Tomasz Kanton

Brand PR Manager

KOMPANIA PIWOWARSKA SA

[email protected]

Tel.: +48 61 87 87 776

Fax: +48 61 87 87 850

Tel. Kom.: +48 695 592 651

Ruszyła budowa inwestycji Chmielna Park

Wiedza o gazach spawalniczych i ich zastosowaniu wśród inżynierów pozostawia wiele do życzenia