Dziennikarze interesowali się Lechem najbardziej ze wszystkich klubów ligi głównie ze względu na wczesny start w rozgrywkach europejskich. W czerwcu liczba publikacji o wszystkich drużynach względem maja spadła – łącznie z Lechem Poznań. Spowodowane to było trwającymi Mistrzostwami Europy 2012 i przerwą letnią w rozgrywkach polskiej ligi.
Na temat Lecha pojawiło się w minionym miesiącu 1,4 tys. publikacji prasowych i internetowych (w maju 2,6 tys.). To wystarczyło, by zdystansować Śląsk Wrocław (1,3 tys.) i Legię Warszawa (1,2 tys.). Na dalszych miejscach uplasowały się: Wisła Kraków (1,2 tys.), Ruch Chorzów (1,0 tys.) oraz Polonia Warszawa (1,0 tys.). Co ciekawe, Śląsk wyprzedził Lecha pod względem liczby publikacji w samym internecie.
Na drugim biegunie zastawienia znalazło się Podbeskidzie Bielsko-Biała. Na temat tego klubu w ciągu całego miesiąca pojawiło się niecałe 300 publikacji. To mniej niż na przykład o pierwszoligowym Ruchu Radzionków. Miejsce tuż przed Podbeskidziem zajął PGE GKS Bełchatów, a o oczko wyżej był Piast Gliwice.
W zestawieniu obejmującym zaplecze Ekstraklasy zdecydowany prym wiedzie Cracovia. Drużyna ze stolicy Małopolski zwykle plasowała się w czołówce najbardziej medialnych drużyn najwyższej klasy rozgrywkowej, pomimo słabych wyników sportowych. Nie dziwi zatem ogromna przewaga nad resztą stawki po spadku o klasę niżej. Za plecami Cracovii uplasowały się Arka Gdynia i Zawisza Bydgoszcz. Dalsze pozycje należały do GKS-u Bogdanka, Warty Poznań i ŁKS-u Łódź.
Pełna wersja raportu:
Raport POLSKA PIŁKA – czerwiec 2012
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak, a systent ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
[email protected]