w , ,

Leć na pizzę do Londynu, unikaj lokalnych barów w Finlandii, a w Polsce odwiedź restauracje…

Opinia Polaków na temat utrzymania higieny w restauracjach nie jest najlepsza. 85% badanych przynajmniej raz w życiu zrezygnowało ze zjedzenia w restauracji, ponieważ nie wyglądała ona na czystą. 91% uważa, że jeśli w restauracyjnej łazience jest brudno, podobnie będzie także w kuchni. Polacy podejrzewają też pracowników gastronomii o nie mycie rąk przed przygotowywaniem posiłków (35%) oraz o nie zakładanie czepków i gumowych rękawiczek (36%). Co gorsza, aż 51% badanych przypuszcza, że jedzenie, które przypadkowo spadnie na podłogę w restauracyjnej kuchni, trafi z powrotem do garnka.
Być może w rzeczywistości sytuacja czystości w restauracjach nie wygląda aż tak źle, jak to wynika z badań. Ponieważ jednak respondentami byli potencjalni klienci restauracji, barów i pubów, to nie sposób nie brać ich opinii pod uwagę. Pracownicy restauracji powinni zwracać szczególną uwagę na utrzymanie czystości i higienę – i to nie tylko na kwestie, które regulowane są przez prawo (np. dotyczące przechowywania żywności, spinania włosów podczas przygotowywania posiłków itd.), ale także na to, by często myć ręce, regularnie wymieniać ściereczki, którymi wycierane są stoły, a materiałowe ręczniki zastąpić papierowymi.
Aby restauracja postrzegana była jako czysta, ważne jest nie tylko to, czy sam lokal jest starannie utrzymany (tak uważa 79% badanych), ale też w jakim stanie są toalety (18%) i czy można zajrzeć do kuchni (3%). Aby toaleta wyglądała schludnie, warto zamontować w niej dozownik do mydła w pianie (zapewniający bezdotykowe użytkowanie), dozownik do papierowych ręczników oraz regularnie wycierać klamki, uchwyty i włączniki, na których często zbierają się bakterie.
Polacy za najbardziej higieniczne uznali toalety w ekskluzywnych restauracjach i w swoich miejscach pracy. Toalety miejskie i w pociągach, to takie z których najchętniej nie korzystaliby wcale.
Badanie opinii na temat publicznych łazienek („Barometer of Public Washroom Opinion”) przeprowadzane jest przez TORK co roku w związku z obchodami Światowego Dnia Toalet (19 listopada), ustanowionego przez WTO – World Toilet Organization, której celem jest poprawa warunków sanitarnych na całym świecie.
Badania przeprowadzono w ośmiu europejskich państwach – w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Polsce, Belgii, Holandii, Szwecji i Finlandii. W tym roku skupiono się głównie na tym, jak postrzegana jest higiena w restauracjach. Opinie na ten temat były bardzo podobne w poszczególnych krajach. Europejczycy różnili się tylko w tym, jaki typ restauracji uznają za najbardziej schludny i higieniczny. Zdecydowanie najlepiej oceniono pizzerie w Wielkiej Brytanii, najgorzej – lokalne puby w Finlandii. W Polsce za najczystsze uznano luksusowe restauracje i puby, restauracje hotelowe oraz kawiarnie. Osiedlowe kluby, bary mleczne oraz restauracje typu fast-food zyskały opinię tych, w których najmniej dba się o kwestie higieny.

O firmie SCA

SCA jest globalną firmą higieniczną i papierniczą, która rozwija, produkuje i dystrybuuje produkty higieny osobistej, papierowe, opakowania oraz produkty drzewne, z obrotem ponad 11,5 mld euro. Grupa SCA zatrudnia około 52,000 pracowników w 60 krajach na świecie. Portfolio marek higienicznych obejmuje takie globalne marki jak Tena i Tork, a także marki lokalne: Tempo, Zewa, Velvet, Libero, Libresse i Edet. Rozwiązania higieniczne SCA są spotykane w ponad 90 krajach. Więcej informacji o SCA znajdziesz na www.sca.com.

O marce Tork

Marka Tork obejmuje kompletną ofertę produktów i usług związanych z higieną i utrzyma-niem czystości w toaletach w miejscach publicznych, służbie zdrowia, segmencie HoReCa i przemysłowych miejscach pracy. Dzięki doświadczeniu i znajomości kwestii higieny, Tork jest docenianym partnerem biznesowym w ponad 90 krajach. Tork jest globalną marką w portfolio firmy SCA. Najnowsze informacje o marce i produktach Tork znajdziesz zawsze na www.tork.pl.

Avatar photo

Napisane przez OmniPro

Telefon do urologa w Warszawie

Mistyczny dotyk piękna, czyli zabiegi Garshan marki Lakshmi