DamBoMam.pl to alternatywa dla działających na podobnej zasadzie, ale w istocie odmiennych, standardowych portali aukcyjnych. Podstawowa różnica polega na stosunku do środków płatności. Użytkownik dambomam.pl nie musi posiadać zasobów pieniężnych, aby licytować interesujące go przedmioty i wygrywać aukcje – wystarczy sama jego aktywność – przede wszystkim przekazywanie własnych przedmiotów do wymiany. Tym sposobem zbiera punkty, a im więcej ich posiada, tym więcej aukcji może wygrywać.
Różnorodność licytowanych rzeczy jest ogromna. Można wybierać wśród drobiazgów w rodzaju biżuteryjnych cacek, często wykonywanych przez samego wystawiającego, ubrań dla dzieci i dorosłych, książek, zabawek, płyt z filmami i większych artykułów RTV, AGD. Odrębną kategorię stanowią zwierzęta – czekające na adopcję internetową, na przyszłego właściciela, który odda za któreś z nich symboliczny punkt, by zyskać mniej lub bardziej kudłatego przyjaciela.
Dambomam.pl to nie tylko portal wymiany różnych dóbr, to także swoisty serwis społecznościowy łączący ciekawych ludzi. Mogą oni opowiedzieć o wystawianych przez siebie przedmiotach, a poprzez nie także o sobie. Skąd pochodzi dana rzecz, jak się znalazła u użytkownika, dlaczego chce się z nią pożegnać? Te pytania to często wstęp do interesujących historii o życiu, wspomnień zapisanych w tym, co materialne. Dana osoba z różnych względów pragnie przekazać przedmiot w dalszy obieg. Może czas, by uwolnił się od jednej historii, zaczął nowe życie u innego właściciela, zyskał nowe wcielenie i nową opowieść. Nie musi marnować swojego potencjału, tkwiąc niewykorzystywany w szafie czy na półce. Jeśli wejdzie w obieg wymiany, w obszar świadomej, wspólnotowej konsumpcji, przede wszystkim ludzie zyskają na tym najwięcej.
Taka właśnie jest idea collaborative consumption – świadomego i uwrażliwionego na relacje międzyludzkie oraz konteksty ekologii korzystania z dóbr materialnych. Koncepcja przeciwstawiania się hiperkonsumpcjonizmowi (nabywaniu coraz to nowych rzeczy, by porzucić je za chwilę dla kolejnych, których trzeba mieć, bo taką konieczność dyktuje np. moda) za pomocą rozważnego użytkowania wszystkiego, co się posiada, nawet jeśli miałoby to równać się przekazaniu tego dobra innym osobom, w Polsce dopiero raczkuje. Dambomam.pl to pierwsza jaskółka na horyzoncie rozwoju idei collaborative consumption w naszym kraju, pochodzącej zza oceanu, ze Stanów Zjednoczonych i tam też prężnie się rozwijającej w różnych formach.
Grywalizacja
Jako jeden z pierwszych polskich serwisów internetowych, zastosowaliśmy element grywalizacji (ang. gamification). Zastosowaliśmy mechanikę znaną z gier w profilu każdego z użytkowników. Każdy profil wzbogacony jest o ikonki, symbolizujące określoną aktywność naszych użytkowników. Nagradzani są oni za wykonanie szereg określonych czynności np. wystawianie aukcji, komentowanie przedmiotów, wygranie przedmiotów lub udział w konkursach.
Opowieści przedmiotów
Obok standardowych kategorii tematycznych (np. dom i ogród, gry, sport itp.) uruchomiliśmy dodatkowo Przyczynę wystawienia przedmiotu na aukcji. Dzięki temu użytkownicy mogą swoim aukcjom bardzo indywidualny rys – opowiadając przy tym np. jakąś zabawną/poruszajacą anegdotę związaną z wystawianym przedmiotem. Można spotkać takie kategorie jak „Prezenty od ex”, „Pojęcia nie mam jak to działa” czy „Ten etap mam już za sobą”. Nowe opcje dają ogromne możliwości kreowania własnych, niepowtarzalnych aukcji, które ze względu na bardziej osobisty charakter, na ogół cieszą o wiele większym zainteresowaniem od zwykłych przedmiotów.
Kompatybilność z FB
Zgodnie z przyjętymi standardami, serwis dambomam.pl jest połączony z Facebookiem. Dzięki temu, nasi użytkownicy mają ułatwiony proces rejestracji (dane jak i zdjęcia są importowane bezpośrednio z naszego profilu na FB) i logowania do serwisu.
Kontakt dla mediów
Olaf Wójtowicz
tel: 42 235 18 99, fax: 42 235 18 94
mobile: +48 797 339 474
e-mail: [email protected]
www.dambomam.pl