Miłośnicy piwa mogą cieszyć się jego smakiem również podczas dużych imprez, dzięki zmianom w polskim prawie. Nowelizacja Ustawy o Bezpieczeństwie Imprez Masowych oraz niektórych innych ustaw z 31 sierpnia ubiegłego roku dopuszcza sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów o zawartości alkoholu nie przekraczającej 3,5% podczas imprez masowych. Jest to szczególnie dobra wiadomość dla konsumentów, którzy lubią przeżywać sportowe emocje lub brać udział w kulturalnych i rozrywkowych wydarzeniach, delektując się przy okazji piwem.
To rozwiązanie prawne zbliża nas do takich krajów, jak Wielka Brytania i Niemcy, w których można spożywać piwo podczas imprez masowych. W Polsce jest to jednak możliwe w wydzielonych specjalnie w tym celu miejscach. Usankcjonowane prawnie wprowadzenie piwa na imprezy masowe pokazuje wielu tysiącom ich uczestników, że odpowiedzialnie spożywany alkohol służy miłemu spędzaniu wolnego czasu, przyczyniając się w ten sposób do podnoszenia kultury jego spożywania. Napój ten stanowi element dobrej zabawy i związanych z nią pozytywnych emocji. Wyjątkiem od zasady dopuszczającej sprzedaż napojów niskoalkoholowych są imprezy podwyższonego ryzyka (np. niektóre mecze piłkarskie).
Tyskie Jasne Lekkie 3,5% to nowy wariant najpopularniejszego w Polsce piwa, który zawiera 3,5% alkoholu oraz 9,1% ekstraktu słodowo-chmielowego, dzięki czemu ten złocisty trunek zawdzięcza swój smak i aromat. Tyskie Jasne Lekkie 3,5% to delikatne piwo uwarzone przez mistrzów piwowarskich na bazie tradycyjnej receptury o subtelnej konstrukcji smaku, która podkreśla dominującą wytrawność goryczy. Złoty kolor wsparty gęstą i białą pianą orzeźwia i gasi pragnienie. Dzięki temu rozwiązaniu konsumenci otrzymują możliwość czerpania podwójnej przyjemności z uczestnictwa w dużych imprezach. Oglądając przebieg sportowych wydarzeń, czy też śledząc występ ulubionej gwiazdy muzycznej, jednocześnie możemy cieszyć się smakiem piwa Tyskie Jasne lekkie 3,5%.
Nowy wariant otrzyma wsparcie w postaci dedykowanych materiałów POS, które umożliwią punktom sprzedaży rozpoczęcie serowania piwa Tyskie Jasne lekkie 3,5% podczas imprez masowych.
* * *
Informacje dodatkowe:
Tyskie – najczęściej nagradzana marka piwa w Polsce
Tyskie wielokrotnie zostało uhonorowane najbardziej prestiżowymi nagrodami branży piwnej na całym świecie. Tylko w samym 2011 roku marka zdobyła srebrny medal w konkursie The Brewing Industry International Award oraz złoty medal w konkursie Międzynarodowego Instytutu Jakości – Monde Selection. Tyskie zostało wyróżnione także tytułem „Hit Handlu 2011” – tytuł ten uzyskują najlepiej sprzedające się produkty w branży spożywczej. W sierpniu 2011 marka została natomiast nagrodzona na największym międzynarodowym piwnym konkursie w Japonii „International Beer Competition”. Tyskie, jako jedyne piwo butelkowe na świecie, otrzymało brązowy medal w swojej kategorii. Na początku grudnia w kolejnej edycji badania Produkt Roku 2011 – przeprowadzonego wśród internatów (klientów pisma Readers Digest) w kategoriach "Piwo" to właśnie piwo Tyskie zostało uznane za najchętniej i najczęściej kupowany produkt w 2011 roku. Ponadto marka została uznana przez dziennik Rzeczpospolita za najcenniejszą polską markę alkoholową w 2011 roku, potwierdzając pozycję niekwestionowanego lidera rynku piwnego w kraju.
Tyskie. Z Polski.
Tyskie to czołowa marka Kompanii Piwowarskiej – jest niekwestionowanym liderem wśród wszystkich polskich marek piwa pod względem zarówno wielkości sprzedaży krajowej, eksportu, jak i wygenerowanych wpływów. Doceniane zagranicą Tyskie, jest także ulubionym piwem Polaków oraz Sponsorem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Tyskie jest wszędzie tam gdzie możemy być dumni z naszego kraju. To prawdziwa wizytówka Polski.Tyskie to lekkie piwo typu pilzneńskiego o zawartości ekstraktu 11,7% oraz alkoholu na poziomie 5,6%. Piwosze cenią jego łagodny chmielowy zapach, złocisty kolor oraz gęstą białą pianę.
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
[email protected]
Tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
Fax + 48 61 667 7850
Tomasz KANTON
Kierownik ds. PR marek
KOMPANIA PIWOWARSKA S.A.
[email protected]
Tel. +48 61 87 87 776
Fax. +48 61 87 87 850
Tel. Kom. +48 695 592 651