Banalne? Tylko pozornie. Obecnie piwna kategoria oferuje nam coraz więcej rozmaitych produktów różniących się opakowaniem, a przede wszystkim smakiem – mówi Maciej Chołdrych, ekspert piwny i właściciel firmy Piwoznawcy. Różnorodność jest dobrodziejstwem, ale zarazem sprawia, że wybór dobrego piwa staje się coraz trudniejszy. Jak rozpoznać naprawdę dobre piwa? Czym się charakteryzują? Oto krótki przewodnik Kompanii Piwowarskiej po dobrych piwach z okazji Święta Dobrych Rad.
- Dobre piwo ma sprecyzowaną barwę, nigdy nie jest szarobrązowe lub mlecznozłote. Chmielowy trunek dobrej jakości bywa złoty, bursztynowy, miedziany, wiśniowy lub czarny – w zależności o d gatunku.
- Dobre piwo to świeże piwo. Piw gatunku lager czy pilsner nie odstawiamy do piwniczki,
by leżakowały, ponieważ ich atutem jest świeżość. Tylko wtedy goryczka orzeźwia, a słodowa pełnia syci zmysły. - Dobre piwo powstaje z dobrych surowców. Goryczka chmielowa jest wyraźna, lecz nie zostajew pamięci zbyt długo, natomiast pełnia smaku jest wyważona i stonowana. Żadna z cech bukietu nie wybija się na pierwszy plan.
- Dobre piwo to piwo serwowane w odpowiedni sposób: szklanka typowa dla gatunku, podkładka pod szklankę, prawidłowy rytuał i sposób serwowania. Tylko wtedy dobre piwo odkryje przed nami cały swój potencjał.
- Dobre piwo pijemy w odpowiednich dla niego okolicznościach. Lager pozwala orzeźwić się w letnie popołudnie, pilzner – zaostrzyć apetyt, a koźlakiem można zakończyć dzień. Każde piwo ma swój czas i miejsce.
- Na koniec najważniejsza rada: dobre piwo pijemy w dobrym towarzystwie. Kiedy już spotkacie się przy piwie w gronie dobrych znajomych, nie zapomnijcie przekazać im zestawu dobrych, piwnych rad. Dzięki temu poszerzy się grono koneserów dobrego piwa.
Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki będą Wam towarzyszyć przez cały rok, przy wielu piwnych okazjach.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
Anna Szymbert
Biuro Prasowe Kompanii Piwowarskiej
ul. Migdałowa 4/43, 02-796 Warszawa
tel. + 48 22 546 11 00
tel. kom. + 48 506 144 074
fax. + 48 22 546 11 01