w

Kompania Piwowarska i Biedronka zachęcają do udziału w akcji Zgrani z naturą!

W piątek i sobotę, 19 i 20 października w godzinach 10.00 – 18.00 na parkingach w pobliżu wybranych sklepów Biedronka staną specjalnie oznakowane namioty z logiem akcji Zgrani z naturą. Osoby, które w tych dniach przyniosą 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, otrzymają w zamian torbę przyjazną środowisku. Akcja odbędzie się w Warszawie, Białymstoku, Poznaniu, Kostrzynie, Koszalinie, Grudziądzu, Mszczonowie, Wyszkowie, Lubinie, Rudzie Śląskiej, Tarnowie, Opolu, Sieradzu i Tychach.

Nasz wpływ na środowisko naturalne jest nieunikniony, możemy jednak dołożyć wszelkich starań, aby go zminimalizować. Ten obowiązek spoczywa w szczególności na dużych firmach. Organizując akcję wymiany szklanych i aluminiowych opakowań na ekotorby, chcemy pokazać, że nawet drobne gesty mogą mieć duży wpływ na otaczające nas środowisko. Pięć opakowań przyniesionych przed jedną osobę to niewiele, ale w skali kraju efekt może być ogromny – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Sieć Biedronka od wielu lat regularnie uczestniczy w akcjach promujących zbiórkę i segregację odpadów. Z naszych obserwacji wynika, że bezpośredni kontakt z klientami jest doskonałym sposobem podnoszenia świadomości ekologicznej Polaków. Badania, które przeprowadzono na zlecenie sieci Biedronka w czerwcu br. pokazują, że Polacy coraz chętniej segregują odpady i podejmują działania na rzecz środowiska, jednak w sferze budowania świadomości ekologicznej wciąż pozostaje wiele do zrobienia, szczególnie wśród młodego pokolenia – mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości i Ochrony Środowiska Jeronimo Martins Polska S.A.

Wspólna akcja Zgrani z naturą, realizowana z inicjatywy Kampanii Piwowarskiej oraz sieci sklepów Biedronka, jest rozszerzeniem działalności obu partnerów w obszarze edukacji ekologicznej.

Kompania Piwowarska od 2007 r. realizuje projekt edukacji ekologicznej Zgrani z naturą, który wykorzystuje elementy humoru i w przyjazny sposób uczy, jak dbać o środowisko naturalne. Wspomniany program zachęca pracowników KP i ich rodziny do działań na rzecz

ochrony środowiska w ich najbliższym otoczeniu poprzez zmniejszanie ilości wytwarzanych odpa­dów i świadomą ich segregację, oszczę­dzanie wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej – zarówno w pracy, jak i we własnym domu. Firma prowadzi zbiórkę makulatury i plastiku, ponadto na terenie browaru każdy pracownik może pozbyć się kłopotliwych odpadów, np. baterii, drobnego sprzętu elektronicznego czy płyt CD, których nie powinno się wyrzucać do zwykłych koszy na śmieci. Działalność Kompanii Piwowarskiej opiera się na strategii zrównoważonego rozwoju, zaś wśród jej 10 Priorytetów aż cztery mają na względzie dobro środowiska naturalnego: zwiększenie produkcji piwa przy wykorzystaniu mniejszej ilości wody, zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla, odzysk i recykling odpadów opakowaniowych oraz optymalizacja procesu gospodarowania odpadami. Obecnie blisko 99% wszystkich odpadów wytwarzanych przez browary KP jest poddawane recyklingowi, odzyskowi lub unieszkodliwieniu. Dzięki temu wszystkie 3 browary wytwarzają na dobę mniej odpadów, niż mieści się w jednej śmieciarce.

Sieć Biedronka od wielu lat prowadzi aktywną działalność proekologiczną. Akcja  w ramach Zgranych z naturą jest kontynuacją dotychczas podejmowanych, licznych działań i akcji mających na celu promocję zachowań proekologicznych i edukację ekologiczną klientów. Troska o środowisko naturalne jest jedną z fundamentalnych zasad działania sieci Biedronka w Polsce. Polityka środowiskowa Jeronimo Martins Polska zapewnia prowadzenie działalności firmy w sposób ekologicznie zrównoważony poprzez podejmowanie inicjatyw w trzech głównych obszarach: przeciwdziałania zmianom klimatycznym, zachowania bioróżnorodności oraz gospodarki odpadami. Jej cele strategiczne to zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej segregacji odpadów i ochrony środowiska poprzez akcje edukacyjne i wspieranie właściwych nawyków oraz minimalizowanie negatywnego wpływu firmy na środowisko poprzez zmniejszenie ilości niesegregowanych odpadów oddawanych na składowiska. Każdy sklep Biedronka ma obowiązek segregować śmieci. Do recyklingu trafiają świetlówki, tonery, folia oraz makulatura. Jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zrezygnowała z jednorazowych plastikowych siatek, zastępując je torbami wielokrotnego użytku. Każdy klient może przynieść do sklepu niepotrzebne baterie oraz akumulatorki i zostawić je w specjalnie do tego celu przeznaczonym pojemniku. Sieć Biedronka ogranicza negatywny wpływ na środowisko wdrażając także ekologiczne sklepy (Ecostore).  Są one wyposażone m.in. w gruntowy wymiennik ciepła, energooszczędne żarówki i urządzenia chłodnicze, a nawet automatycznie zamykane zawory w umywalkach. Dzięki temu do minimum ograniczone zostało zużycie energii, wody i produkcję odpadów. Obecnie trwają intensywne prace nad projektem Ecostore II generacji.

Dzięki współpracy z siecią Biedronka i Kompanią Piwowarską mieszkańcy  polskich miast będą mogli być Zgrani z naturą!


Akcja Zgrani z naturą odbędzie się na terenie poniższych sklepów sieci Biedronka:

Kostrzyn

ul. Wrzesińska 5

Poznań

ul. Piątkowska 78

Ruda Śl.

ul. Radoszowska 4

Tychy

ul. Kopernika 28

Tarnów

ul. Czerwona 1

Koszalin

ul. Bohaterów Warszawy 29

Grudziądz

ul. Mieszka I 3

Mszczonów

ul. Wschodnia 18

Wyszków

ul. Serocka 36

Warszawa

ul. Zwoleńska 122/128

Warszawa

ul. Warszawska 42

Białystok

ul. Radzymińska 12

Lubin

ul. Jana Pawła II

Opole

ul. Wiejska 141b

Sieradz

ul. Targowa 3c

Informacje o akcji Zgrani z naturą są dostępne na materiałach promocyjnych w wybranych sklepach sieci Biedronka i na stronach organizatorów www.kp.pl oraz www.biedronka.pl

Dodatkowe informacje:

Kompania Piwowarska SA

Małgorzata Walędzińska-Półtorak

SD Manager

[email protected]

ul. Mikołowska 5, 43-100 Tychy

tel. +48 32 32 78 415

tel. kom. +48 601 590 618

BIURO PRASOWE JERONIMO MARTINS POLSKA

tel. 0 696 77 22 13,  e-mail: [email protected]

Łysienie – problem natury biologicznej i psychicznej

Ogród zimowy – salon pod szkłem