w

Kompania numerem 1 w Europie

SABMiller od lat mierzy postępy swojej odpowiedzialności biznesowej. Ułatwia mu to specjalna matryca oceny wyznaczonych obszarów – SAM Hyperion, która daje wszystkim firmom, w tym Kompanii Piwowarskiej możliwość sprawnego dokonywania pomiarów i monitorowania wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz porównania efektów swojej odpowiedzialności z browarami z całego świata.

Wyniki za rok finansowy F11 (od kwietnia 2010 do marca 2011) pokazały, że Kompania Piwowarska jest liderem odpowiedzialnego biznesu w SABMiller Europa,a wśród wszystkich 96 browarów Grupy na świecie plasuje się na miejscu drugim pod kątek realizacji 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju.

„Uzyskanie bardzo dobrych wyników przez Kompanię Piwowarską, w monitorowanych priorytetach zrównoważonego rozwoju, to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju. Strategia wyznacza cele w kontekście zrównoważonego rozwoju do realizacji przez wszystkie działy, ogarniając niemal wszelkie procesy zachodzące w firmie w dłuższym okresie czasu. Szczególnie wysokie wyniki Kompania Piwowarska odnotowała w obszarach: przeciwdziałania nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, poszanowania praw człowieka, przejrzystości informacji o postępach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, zwiększania produkcji piwa przy wykorzystaniu mniejszej ilości wody.”– mówi Małgorzata Walędzińska CSR Manager z Kompanii Piwowarskiej.

Wymiana dobrych praktyk

Obszary zrównoważonego rozwoju, które podlegają okresowej ocenie i monitoringowi są tożsame dla wszystkich browarów SABMiller zlokalizowanych w różnych częściach świata. Dzięki inwestycjom oraz monitorowaniu wyników możliwe jest obserwowanie progresu w poszczególnych państwach, czy nawet trendów kontynentalnych i wymiana najlepszych praktyk.
„Monitorowanie obszarów zrównoważonego rozwoju umożliwia nie tylko rozwój i możliwość porównania się – benchmark, ale także wymianę tzw. dobrych praktyk czy skutecznych metod rozwiązywania problemów np. produkcyjnych, społecznych, środowiskowych na poziomie ponadnarodowym.” – komentuje Małgorzata Walędzińska.

Matryca odpowiedzialności

Efekty działań w ramach obszarów zrównoważonego rozwoju są jak najbardziej mierzalne. Każda z firm może wyznaczyć kilka obszarów tj.: zarządzanie, relacje z klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami, odpowiedzialność ekologiczna czy inwestycje społeczne. W Kompanii Piwowarskiej ocena odbywa się w trybie półrocznym, w specjalnym programie służącym zarządzaniu i raportowaniu społecznemu – Sustainability Assessment Matrix – SAM Hyperion. Program monitoruje wyniki Kompanii Piwowarskiej oraz innych browarów wchodzących w skład SABMiller, oceniając postępy na tak zwanych „stopniach” względem każdego z priorytetów.
„Każdy stopień składa się z pięciu rosnących poziomów wyników, opartych o standardy wewnętrzne i zewnętrzne, niezależne od wszelkich wymogów prawnych. Poziom 1 określa minimalny standard a poziom 5 najlepszą praktykę.” – tłumaczy Małgorzata Walędzińska.

Matryca oceny umożliwia m.in. dopasowanie priorytetów oraz wprowadzanie zmian aktualizacji w zależności od lokalnych wymagań. Wytyczne w ramach poszczególnych obszarów raportowania SAM Hyperion są praktycznie tożsame ze światowymi wytycznymi GRI (Global Reporting Initiative), a dodatkowo są dostosowane do charakteru prowadzonej działalności.

Zobacz wyniki raportu całej Grupy SABMiller

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udziela:


Wojciech Mrugalski

kierownik ds. komunikacji

[email protected]

Tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44

Fax + 48 61 667 7850

Nieletniemu alkoholu nie sprzedam!

Jesienne nowości Kompanii Piwowarskiej