Zwycięzcy tegorocznej edycji Kompanii Innowacji odbywają półroczny, płatny staż w działach marketingu i marketingu klienckiego wybranych marek należących do Kompanii Piwowarskiej. Anna Dzierżek z Warszawy, Dagmara Roger z Poznania i Bartłomiej Janusz z Wrocławia poznają zasady funkcjonowania firmy i zdobywają pierwsze doświadczenia zawodowe w branży piwowarskiej.
Pracuję w zespole marki Książęce. Jest to nowa marka i w związku z tym dużo się wokół niej dzieje. Dzięki temu, a także dzięki bardzo ciekawemu zespołowi, w którym pracuję, mam szansę bardzo dużo się tu nauczyć – mówi Anna Dzierżek. – Kompania Innowacji jest fajną formą aplikowania na staż, która wykracza poza ramy tradycyjnej rozmowy kwalifikacyjnej. Niewątpliwie było to bardzo interesujące doświadczenie.
Kompania Innowacji w nowej formule
Liczba młodych ludzi zainteresowanych Kompanią Innowacji systematycznie rośnie. W tym roku do konkursu zgłosiło się 150 studentów i absolwentów – niemal dwa razy więcej niż podczas edycji sprzed dwóch lat. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować pracę na jeden ze wskazanych tematów:
1) Kultura piwna w Polsce – jaka jest i jaka być powinna. Zaproponuj działania, które Kompania Piwowarska powinna podjąć, aby pozytywnie wpływać na zachowania konsumentów
2) Zaproponowanie innowacyjnego rozwiązania dotyczącego Kompanii Piwowarskiej, które wzmocni Kompanię Piwowarską jako Firmę posiadającą preferowane przez konsumentów marki. Analizując portfolio marek KP, zaproponuj rozwiązanie mogące wzmocnić pozycję firmy na rynku.
Pierwszy raz konkurs odbył się w zmienionej formule: autorzy 11 najbardziej oryginalnych i nowatorskich projektów zostali zaproszeni do udziału w finale, podczas którego osobiście przedstawili swoje pomysły oraz zmierzyli się z przygotowanym przez komisję zadaniem zespołowym.
Pierwsze kroki w karierze zawodowej
Kompania Piwowarska od trzech lat organizuje konkurs „Kompania Innowacji”, skierowany do studentów i absolwentów, którzy nie ukończyli 26. roku życia. Osoby, które wykażą się największą innowacyjnością oraz nowatorskim spojrzeniem na firmę i jej produkty, mają szansę wygrać atrakcyjne nagrody oraz odbyć 6-miesięczny płatny staż w jednym z działów firmy. Dla wielu uczestników wcześniejszych edycji staż okazał się początkiem kariery w strukturach lidera branży piwowarskiej. Spośród 10 stażystów z ubiegłych lat (2010 r. – 4 osoby, 2011 r. – 6 osób) aż 8 pracuje dzisiaj w Kompanii Piwowarskiej. W tym roku w wyniku konkursu Kompania Piwowarska wzbogaciła się o kolejne 4 młode talenty: staż wygrała trójka studentów, a dodatkowo jeden z finalistów został zatrudniony w drodze rekrutacji.
Dla wielu studentów i absolwentów staż jest pierwszym krokiem w karierze zawodowej. Dlatego nie powinni traktować programów stażowych jako kolejnego punktu w CV, ale maksymalnie wykorzystać czas spędzony w firmie na zdobycie praktycznych umiejętności i poznanie sposobu funkcjonowania danego działu. Doceniamy zaangażowanie i motywację do pracy młodych ludzi, dlatego często zdarza się, że osoby, które odbyły staż w Kompanii Piwowarskiej, zostają w naszej firmie na dłużej – mówi Ewa Kaźmierczyk, kierownik ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej.
Kolejna edycja Kompanii Innowacji rozpocznie się wiosną 2013 roku. Szczegółowe informacje o projekcie na stronie: http://www.kp.pl/kariera-w-kp/strefa-studenta-i-specjalisty/konkurs-staz-2012/
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
Klaudyna Polanowska-Skrzypek
specjalista ds. public relations
Kompania Piwowarska
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7473
tel. kom. + 48 695 592 926
fax + 48 61 667 7850