w ,

Kolejny dobry rok: podsumowanie 2023 w NoVa Parku

2023 rok był dla NoVa Parku czasem wzrostu i nowych wyzwań. Gorzowskie centrum po raz kolejny odnotowało wzrost wskaźników i zyskało nowych najemców. Galeria angażowała się też w akcje społeczne, ekologiczne i zdrowotne, wspierając lokalne inicjatywy.

Wskaźniki wyraźnie pokazują, że NoVa Park w ubiegłym roku, po raz kolejny odnotował wzrost biznesowy. W 2023 roku klienci dużo chętniej odwiedzali centrum niż w 2022 roku, który jak do tej pory był rekordowym rokiem dla NoVa Parku. Odwiedzalność w zeszłym roku była znacznie wyższa, niż przedpandemicznym 2019 rokiem, kiedy to jedna niedziela w miesiącu była jeszcze handlowa, a klienci kupowali głównie w sklepach stacjonarnych. Średnioroczne obroty najemców podniosły się o 13% w porównaniu do 2022, czyli znacznie powyżej średniej krajowej, a koszyk zakupowy wzrósł o około 9,5%. Po raz kolejny wskaźniki pokazują wyraźną tendencję wzrostową, która jest potwierdzeniem tego, że NoVa Park jest liderem w regionie. Wdrożona strategia przynosi efekty, co niesie za sobą nadzieję na jeszcze lepsze wyniki w kolejnych latach.

Rozwojowi NoVa Parku towarzyszy także napływ nowych najemców i przedłużanie współpracy z obecnymi. W 2023 roku w gorzowskim centrum otworzyło się 5 nowych salonów: Inglot, Borgio,  Lee&Wrangler, Prezent Marzeń oraz lokal gastronomiczny Pasztecik. Poza otwarciami, w gorzowskim centrum miało miejsce również 8 relokacji, dzięki którym najemcy powiększyli i odnowili swoje sklepy. Wśród nich znaleźli się: salon Medicine, Pitbull, Intimissimi, Puma, Echo Fashion, Game Arena oraz butik Marlen. Dodatkowo, salon CCC wzbogacony został o interaktywną strefę eobuwie z dostępem do takich usług, jak „Rezerwuj i Przymierz”, czy esize.me. Ponadto, aż 20 najemców zdecydowało się przedłużyć swoje umowy na kolejny okres.

„To kolejny rok, który pomimo wysokiej inflacji i ogólnoświatowej sytuacji gospodarczej zakończył się dla nas wspaniałymi wynikami, zarówno odwiedzalności NoVa Parku, jak i sprzedaży we wszystkich kategoriach najemców. Przywraca nam to wiarę i optymizm w to, że Polacy nie tylko wrócili do galerii, ale także do swoich przyzwyczajeń zakupowych. Ponadto, cieszymy się z zaufania, jakie okazują nam dotychczasowi oraz nowi najemcy, którzy widzą w NoVa Parku przyszłość swojego biznesu. Owocna współpraca z najemcami daje nam ogromną satysfakcję i przyczynia się do rozwoju naszego centrum.” – mówi Ewa Jusiel-Bujnowska, Senior Leasing Manager w NoVa Parku.

Działania marketingowe trwały w NoVa Parku przez cały rok, wpisując się w sezonowe trendy. W ubiegłym roku w gorzowskim centrum nie zabrakło również działań CSR-owych oraz przyciągających klientów akcji sprzedażowych. Mieszkańców Gorzowa przyciągnął do NoVa Parku również bogaty cykl eventów wakacyjnych, który sprawił, że wyniki frekwencji w czerwcu i sierpniu były najwyższe w całej historii centrum.

Staramy się, by wydarzenia przygotowywane dla klientów NoVa Parku niosły ze sobą nie tylko rozrywkę, ale również poruszały ważne kwestie. Dlatego wplatamy w nie tematykę ekologii, profilaktyki zdrowotnej oraz edukację dla najmłodszych. Dzięki temu nie tylko przyciągamy klientów do naszego centrum, ale także przyczyniamy się do kształtowania odpowiedzialnych postaw społecznych.” – mówi Anna Szcześniak, Senior Marketing Specialist w NoVa Parku.

NoVa Park dąży również nieustannie do bycia centrum coraz bardziej ekologicznym. W 2023 roku udało się uzyskać oszczędność energii na poziomie o 13,2% w stosunku do roku poprzedniego, a przyczyniła się do tego m.in.: modernizacja instalacji oświetleniowych oraz skrócenie czasu ich pracy, nowy system zarządzania systemami automatyki BMS, wdrożenie inteligentnego systemu oszczędzania energii w schodach ruchomych – „start-stop”, dzięki czemu urządzenia pracują tylko wtedy, gdy są użytkowane. Dowodem na to, że NoVa Park jest obiektem sprzyjającym środowisku jest coroczne poddawanie się ocenie zgodności z kryteriami BREEAM In-Use, która już od 10 lat za każdym razem jest pozytywna.

NoVa Park kolejny rok utrzymuje swoją pozycję regionalnego lidera, będąc najczęściej odwiedzanym centrum handlowym w okolicy. Gorzowskie centrum przyciąga klientów najszerszą ofertą w zakresie mody sportowej, dziecięcej, oferty restauracyjnej oraz obuwniczej w regionie, a także korzystną i malowniczą lokalizacją – w pobliżu bulwarów i mostu Staromiejskiego. Nie bez znaczenia jest również oferta rozrywkowa centrum, połączona z walorami edukacyjnymi oraz mnogością akcji społecznych.

W 2024 r. NoVa Park nie zwolni tempa i konsekwentnie będzie realizował swoje cele tj.: wprowadzanie kolejnych nowych marek, korzystna współpraca z obecnymi najemcami oraz atrakcyjne akcje marketingowe, które przyciągną kolejne rzesze klientów. Planowane są również liczne działania CSR-owe i ekologiczne, a także wydarzenia skierowane do najmłodszych. NoVa Park zamierza utrzymać się na prowadzeniu w regionie i utrwalić swój wizerunek jako centrum przyjazne rodzinie, ekologii i solidny partner biznesowy.

Napisane przez Valkea

Waybiller rusza na podbój Polski i Europy

MSI z dwiema prestiżowymi nagrodami iF DESIGN Awards 2024